شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
چهارمین جلسه از سلسله نشست‌های «حوزه عاصمه»،

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه تهران با اشاره به اثرات تقویت حوزه عاصمه بر جامعه و دانشگاه، گفت: حوزه علمیه قم در جایگاه مهم و ویژه ای قرار دارد و حوزه علمیه تهران نیز به دلیل نزدیکی با بدنه حکمرانی دارای اهمیت فراوانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه تهران در چهارمین جلسه از سلسله نشست‌های «حوزه عاصمه» که در سالن اجتماعات این مدرسه با حضور مدیر و مسئولان اجرایی مدرسه راهبری علم و عمل برگزار شد، با اشاره به جایگاه مهم حوزه علمیه قم، اظهار داشت: حوزه علمیه قم در جایگاه مهم و ویژه ای قرار دارد و حوزه علمیه تهران نیز به دلیل نزدیکی با بدنه حکمرانی دارای اهمیت فراوانی است.

وی با اشاره به متفاوت بودن سبک زندگی طلاب تهران، خاطر نشان کرد: تاریخ حوزه تهران گواه حضور علمای بسیاری همچون آیت الله شاه آبادی، شهید مطهری و... است که با نگاه متاثر از حضور در تهران، اقدامات جریان ساز بسیاری را با مشارکت مردم رقم زده‌اند.

تولیت مدرسه دارالحکمه تهران در پاسخ به سؤال یکی از حاضرین در خصوص حوزه علمیه مطلوب، گفت: پروژه کلان ما ساختن نمونه ای از مدرسه علمیه مطلوب و تأثیرگذار در تراز حوزه عاصمه است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی حوزه های علمیه، گفت: در حال حاضر حوزه های علمیه دارای مشکلات اساسی اقتصادی هستند و این تاثیرات منفی بر مجموعه حوزه علمیه دارد که برای رفع این مشکل احیای موقوفات حوزوی از اقدامات موثر در تقویت حوزه است.

پناهیان در پایان با بیان اینکه نخبگان بسیاری در تهران حضور دارند، تقویت حوزه عاصمه را باعث تقویت هر چه بیشتر دانشگاه و جامعه ذکر کرد و با ابراز امیدواری از آینده حوزه های علمیه به ویژه حوزه تهران، احیاء و تقویت حوزه عاصمه را یک پروژه ملی دانست.

خاطر نشان می شود، سلسله نشست های حوزه عاصمه، هر هفته سه شنبه ها با حضور اساتید و صاحبنظران حوزوی و دانشگاهی و با هدف احیاء و تقویت حوزه علمیه تهران، به همت مدرسه راهبری علم و عمل برگزار می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha