سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
دکتر حسام مطر کارشناس روابط بین الملل لبنانی

حوزه/ دکتر حسام مطر کارشناس روابط بین الملل لبنانی گفت: آمریکا توانست خود حاج قاسم سلیمانی را به قتل برسانند، امّا هرگز نمی توانند اسطوره قاسم سلیمانی را از بین ببرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، دکتر حسام مطر پژوهشگر و کارشناس روابط بین الملل از لبنان در مصاحبه با پایگاه خبری العهد گفت: سردار سلیمانی آمیزه ای از جذابیت اسلام و تاریخ سرزمین ایران است، او آن روحیه انقلابی شعله ور است که اعتقاد دارد که وجودش برای نبرد و مبارزه برای آینده ای بهتر برای مستضعفان است.

وی افزود: او از هرگونه پیچیدگی به دور و بسیار متواضع، مهربان و خون گرم و نمونه یک نعمت الهی است.

آمریکا هرگز نمی تواند اسطوره سردار سلیمانی را از بین ببرد

کارشناس روابط بین الملل لبنان تصریح کرد: سردار سلیمانی به پایانی رسید که آغازی جدید بود، او از یک شخص به یک اسطوره تبدیل شد. آمریکایی ها توانستند خود حاج قاسم سلیمانی را به قتل برسانند، امّا بعد از آن روز هرگز نمی توانند اسطوره قاسم سلیمانی را از بین ببرند.

سردار سلیمانی از مرگ بزرگتر است

وی ادامه داد: سردار سلیمانی از مرگ بزرگتر است، زمانی که مرگ او را تعقیب می کرد، در نهایت او به مرگ رسید و به مرگ ارزش بخشید، در واقع مرگ با قاسم سلیمانی دیدار کرد.

من به خاطر عمق خسارتی که با شهادت سردار به وجود آمد گریه کردم

دکتر مطر با بیان اینکه سردار سلیمانی زیباترین داستان ماست، افزود: او یک الگویی است که ما آگاهانه یا غیر آگاهانه تلاش می کنیم از او پیروی کنیم، او آمیزه ای از افتخار و عزّت بود. من به خاطر عمق خسارتی که با شهادت سردار به وجود آمد گریه کردم. او بخشی از هویت ماست و حاج قاسم با هویت ما در ارتباط است. او مسیری که ما در آن هستیم را رهبری می کرد. او نخواست که در خانه بشیند و از امنیت و از نعمت های دنیا بهره ببرد، بلکه می خواست در میان فقرا و مستضعفان و در میدان نبرد باشد و تا آخر در این راه باقی ماند، لذا این خصوصیات به مسئله ما عزّت بیشتری می دهد و آن را نتیجه بخش می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha