پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
قریشی

حوزه/ امام جمعه ارومیه با اشاره به ایام شهادت سردار سلیمانی گفت: هرکس به دین اسلام معرفت و شناخت داشته باشد آرزوی قلبی او طلب شهادت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، امروز در جلسه مسئولین دفاتر تبلیغات اسلامی و رابطین جبهه فرهنگی آذربایجان غربی، که در اداره کل تبلیغات اسلامی اذربایجان غربی برگزار شد، ضمن بیان ارزش و اهمیت حب حضرت زهرا سلام الله علیها اظهار داشت: خداوند ملائکه را برای حمد و تسبیح آفریده و هیچ موجودی به اندازه ملائک الهی خداوند را حمد و تسبیح نکرده اند. براساس روایتی از پیامبر گرامی اسلام خداوند هنگام خلقت بشر وقتی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به عزت و جلال خود قسم خورده که تمامی ثواب حمد و تسبیح ملائک را به دوستداران حضرت فاطمه و پدر و فرزندان ایشان قرار خواهد داد.

وی افزود: محبت اهل بیت(ع) یکی از عنایات خداوند به ما است که توسط والدین و اساتید به ما رسیده است، لذا هرکس محبت و مودت واقعی به حضرت داشته باشد در قیامت آجر و پاداش زیادی دریافت می کند.

امام جمعه ارومیه در ادامه ضمن اشاره به ایام شهادت سردار سلیمانی، گفت: هرکس به دین اسلام معرفت و شناخت داشته باشد آرزو قلبی او طلب شهادت خواهد بود، چرا که اولیای الهی برای رسیدن به مقام فوز و سعادت، همیشه برای خود و نزدیکان خود آرزوی شهادت می کردند چرا که این امر نهایت سعادت و فوز عظیم است.

وی افزود: حضرت امیرالمومنین علیه السلام در پی شهادت و در آرزوی آن بودند، به طوری که می فرمایند؛ اگر شهادت نبود از مردم فاصله می گرفتم و به نزد آن ها نمی آمدم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: سردار سلیمانی نیز همواره به دنبال شهادت بود و در نهایت به آروزی خویش رسید و عاملان و دشمنان با شهادت سردار تصور می کنند که ایشان را از بین بردند، اما در واقع این شهید ولایت با شهادت به هدف و آرزوی خویش رسید.

وی در پایان به اهمیت ایمان و عمل صالح در زندگی اشاره کرد و افزود: آنچه که در قیامت به کمک انسان خواهد رسید ایمان و عمل صالح است و پست و مقام صوری و دنیوی دردی را دوا نخواهد کرد و لذا باید همه مردم به دنبال ایمان و عمل صالح باشند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha