سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
امام جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: امروز آمریکا و نفوذی های خود در داخل به تبلیغ اومانیسم، تکثرگرایی، تساهل و تصامح می پردازند و هر کسی در مقابل آن بایستد تهدید می کنند و آیت الله مصباح در مقابل همه این تهدیدها و هجمه ها ایستاد و از انقلاب، اسلام و ولایت دفاع کرد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری  «حوزه» از ارومیه ، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، امروز در مراسم گرامیداشت آیت الله مصباح یزدی(ره)، که در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، با بیان این که ایشان تمام عمر خود را در دفاع از اسلام، انقلاب و ولایت فقیه صرف کرد، اظهار داشت: آیت الله مصباح از شاگردان خاص مرحوم علامه طباطبایی، بروجردی و امام خمینی، ایت الله بهجت  بودند و ارتحالشان ضایعه ای بزرگ بر نظام اسلامی و حوزه های علمیه بود.

وی با بیان این که تعابیر رهبر انقلاب درباره شخصیت علمی آیت الله مصباح قابل تامل است که در آن ها از عالم ربانی، حکیم و مدیر استفاده کرده است، گفت: مهم ترین وظیفه علما حفظ دین از تعابیر باطل و انحرافات است و پاک نگه داشتن دین از دست دشمنان و تحویل آن به نسل های آتی است و بر اساس روایات، اصل دین همیشه در طول تاریخ توسط علما و دانشمندان دین حفظ می شود.

امام جمعه ارومیه افزود: آیت الله مصباح قبل و بعد از انقلاب که دشمن به دنبال تحریف دین بودند، در مقابل بدعت ها و انحرافات ایستاد و هوشیاری دینی را در بین مردم ترویج داد و جامعه و اندیشه ها را بیدار کرد و در زمان اصلاحات که وضعیت دانشگاه ها و فرهنگی بسیار بد و نوعی خفگان فرهنگی حاکم بود و کسی که به پا خواست و به مردم هوشیاری داد.

وی اضافه کرد: در آن زمان آیت الله مصباح مثل یک طلبه شهر به شهر می گشت تا مردم را نسبت به هجمه های فرهنگی دشمن آگاه کند و به همین دلیل است که در دین اسلام بین عالم و عابد تفاوت وجود دارد و در روایات ائمه معصومین هم به فضیلت عالم بر عابد اشاره شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تاکید بر این که، در زمانی که قرائت های مختلفی از دین صورت گرفت و تفکرات مختلفی وارد دانشگاه ها شد آیت الله مصباح بود که با بصیرت خود آن ها را تشخیص داد و به تبیین و مبارزه با آن برخواست، گفت: آیت الله مصباح ۲۰ سال قبل کتابی به عنوان آذرخش کربلا را نوشت و به شبهات موجود در رابطه به کربلا و قیام عاشورا پاشخ داد و رهبر انقلاب فرمودند که مطالعه این کتاب واجب است.

وی تصریح کرد:امروز آمریکا و نفوذی های خود در داخل به تبلیغ اومانیسم، تکثرگرایی، تساهل و تصامح می پردازند و هر کسی در مقابل آن بایستد تهدید می کنند و آیت الله مصباح در مقابل همه این تهدیدها و هجمه ها ایستاد و از انقلاب و اسلام و ولایت دفاع کرد و به عنوان عالم دین مرزهای اعتقادی را تشخیص داد.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی مرزبانی و مرزداری از دین را مهم ترین وظیفه علما عنوان کرد و بیان داشت: اگر امثال شهید مطهری و آیت الله مصباح یزدی ها نبودند به هیچ وجه شهیدانی همچون سردار سلیمانی و شهید باکری ها تربیت نمی شدند و علمائی چون آیت الله مصبح مقامشان بالاتر از شهیدان است.

وی افزود: به دلیل شخصیت بزرگ آیت الله مصباح و دفاع ایشان از مقام ولایت و اسلام و دین، دشمن همه توان خود را برای تخریب چهره ایشان استفاده کرد اما مردم ایران نشان دادند که قدردان علمای دلسوز خود هستند.

انتهای خبر./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha