جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ آیین تکریم و معارفه مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان آذربایجان غربی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: حوزه علمیه خواهران دارای ظرفیت بسیار بزرگی است و چنانچه بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم می توانیم در فرهنگ عمومی جامعه و تربیت دینی خانواده ها تاثیرگذار باشیم.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، امروز در آیین تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی که در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، به اهمیت کار طلبگی و خدمت در حوزه های علمیه اشاره کرده و اظهار داشت: بالاترین و ارزشمند ترین کار و شغل، تعلیم و تربیت دینی است که بحمدالله توفیق الهی همه ما را در این مسیر قرار داده که باید شاکر و قدردان الطاف الهی باشیم .

وی افزود : بر اساس فرمایشات اهل بیت عصمت و طهارت (ع) مقام شهادت در راه خداوند متعال بالاترین مرتبه بندگی و عبودیت است و در روز قیامت تلاش ها و آموزه های علما در برابر خون شهدا به مراتب درجه والاتری خواهد داشت، لذا باید قدر توفیق الهی را دانست و با انگیزه تر و محکم تر در این مسیر گام برداشت و چنانچه بتوانیم در این راه با اخلاص و تلاش وافر به انجام وظایف خود بپردازیم یقینا مقام والاتری در روز قیامت خواهیم داشت .

امام جمعه ارومیه ادامه داد: مسأله مدیریت حوزه های علمیه یکی از ارزشمند ترین اشتغالات است که سرکار خانم بابایی توفیق خدمت در این سنگر را کسب کرده اند که برایشان آرزوی توفیق داریم و در کنار آن از خدمات ارزشمند حجت الاسلام محمد حیدری زاد که پس از خدمت در سنگر امامت جمعه، مدیریت حوزه خواهران استان را پذیرفته بود و خدمات شایانی نیز داشت آرزوی توفیق داریم.

وی افزود: همه معتقدیم که حضرت ولی عصر(عج) عنایت ویژه ای دارند بر حوزه های علمیه و امیدواریم با الطاف و عنایات ایشان بتوانیم در مسیر ارتقای حوزه ها قدم های مؤثر و کاملی برداریم .

رئیس شورای حوزه علمیه آذربایجان غربی اضافه کرد: اهتمام مدیران بر ارتباط وثیق با خداوند متعال و استمداد از وی و با صداقت در پذیرفتن مسئولیت ها و تلاش مجاهدانه می تواند در انجام وظایف آن ها را یاری کند.

وی خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه خواهران دارای ظرفیت بسیار بزرگی است و چنانچه بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم می توانیم در فرهنگ عمومی جامعه و تربیت دینی خانواده ها تاثیرگذار باشیم و نقش مادر در خانواده و تربیت فرزندان ریشه اصلی محسوب می شود و اگر قشر عظیم مادران با این مسئله آشنا شوند نقش دین را در جامعه به خوبی مشاهده خواهیم کرد.

برپایه این گزارش، در این جلسه، خانم مریم بابایی به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی معرفی و از زحمات حجت الاسلام محمد حیدری‌زاد تجلیل شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha