پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ مراسم همایش تجلی بصیرت در آئینه پژوهش

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: بصیرت و شجاعت در رهبر معظم انقلاب عیان و مشهود است و علی رغم این که دنیا برای مقابله و دشمنی با انقلاب اسلامی برخاسته، اما معظم له بدون ترس از مبانی اسلام و انقلاب دفاع می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، امروز در همایش" تجلی بصیرت در آئینه پژوهش " که در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س)، اظهار داشت: خداوند متعال عالم را به گونه ای تدبیر کرده است که تمام موجودات حتی کُفاری که وجود خدای متعال را منکر هستند، ذات الهی را تسبیح و تقدیس می گویند.

وی ادامه داد: خداوند از زمانی که ملائکه را آفریده است، آن ها مشغول به تسبیح هستند و امام علی علیه السلام در نهج البلاغه بیان می کنند که ملائکه از روز خلقت به تسبیح خدا مشغول هستند و از این کار خسته نمی شوند.

امام جمعه ارومیه افزود: محبت و مودتی که از حضرت زهرا (س) در دل مؤمنین است موجب خواهد شد که همه تقدیس و عبادت ملائکه را خداوند در حق محبین حضرت زهرا (س) ثبت کند.

وی با بیان این که پژوهش در دین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اضافه کرد: در روایات بیان شده است؛ عمل عالمی که در فراش خود باشد و به علم و مطالعه آن بپردازد از عبادت هفتاد عابد بالاتر است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت بصیرت، گفت: از صدر تا ذیل نظام اسلامی همه باید دارای بصیرت باشند و امام علی (ع) در نهج البلاغه به این نکته اشاره می کنند و می فرمایند؛ اگر همه دنیا به عنوان دشمن در یک صف و من هم در صف دیگر باشم ترسی ندارم چرا که من با بصیرت خود می دانم که دشمن ضالّ و گمراه و بنده در مسیر هدایت هستم، و در نظام دینی و اسلامی بصیرت لازمه رهبری یک جامعه است.

وی تصریح کرد: بصیرت و شجاعت در رهبر معظم انقلاب عیان و مشهود است و علی رغم این که دنیا برای مقابله و دشمنی با انقلاب اسلامی برخاسته اند، اما معظم له بدون ترس، از مبانی اسلام و انقلاب دفاع می کند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: اگر امت دارای بصیرت نباشند، امام جامعه حتی امیرالمؤمنین هم باشد تنها خواهد ماند و این را در شکوه های امام علی (ع) در نهج البلاغه به عیان می بینیم. رهبر انقلاب در دیدار با ستاد بزرگداشت سردار سلمیانی به مسئله مهمی تاکید کردند و آن این بود که مردم با هم وحدت دارند و مسئولین باید مراقب باشند این وحدت را به هم نزنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha