پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی تصریح کرد: همکاری آموزش و پرورش با حوزه در مدارس در تربیت دینی دانش آموزان نقش مؤثر و بسزایی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، امروز در دیدار با معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش ضمن تاکید بر اهمیت دانشگاه فرهنگیان، گفت: دانشگاه فرهنگیان به دلیل اهمیت بسیار زیاد مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده و ایجاد تحول در این دانشگاه به دلیل اهمیت آن و تربیت معلمین آینده کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه با بیان این که همکاری آموزش و پرورش با حوزه در تربیت دینی دانش آموزان نقش مؤثر و بسزایی دارد، اضافه کرد: مدیریت املاک آموزش و پرورش بسیار مهم است و در این زمینه علاوه بر مسئله تملک، مسئله بهره هم باید مورد توجه قرار گیرد و لذا املاک راکد آموزش و پرورش باید تبدیل به احسن شود.

در ابتدای این دیدار، معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش به ارائه گزارشی در زمینه بازدیدهای صورت گرفته در این سفر اشاره کرد و گفت: یکی از اصلی ترین دلایل سفر به آذربایجان غربی پیگیری مشکلات دانش آموزان حادثه دیده در جریان آتش سوزی مدرسه شین آباد بود و وزارت آموزش و پرورش تا کنون ۴.۵ میلیارد تومان برای حل مشکلات این دانش آموزان و کاهش آلام این عزیزان هزینه کرده است و وزارت بهداشت نیز فرآیند درمان آنها را بر عهده گرفته است.

قاسم احمدی لاشکی در ادامه به بیان گزارشی در مورد املاک آموزش و پرورش در استان و پیگیری مشکلات موجود در این زمینه پرداخت و بیان داشت: مدیریت تعارض منافع یکی از دغدغه های وزیر آموزش و پرورش بوده و در صورت اجرایی شدن آن، کسانی که مدرسه غیرانتفاعی داشته باشد نمی تواند در هیچ قسمت از آموزش و پرورش فعالیت کنند.

وی خاطر نشان کرد: سند ۲۰۳۰ به هیچ عنوان در آموزش و پرورش جایی ندارد و تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان سندبالادستی نظام تعلیم و تربیت در دستور کار قرار دارد.
انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha