جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ برگزاری مراسم تودیع و معارفه معاونین حوزه علمیه آذربایجان غربی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی با تاکید بر لزوم فعالیت جهادی برای تربیت طلاب، گفت: کار جهادی با تن آسایی جمع نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، امروز در مراسم تودیع و معارفه معاونان حوزه علمیه آذربایجان غربی که در مصلای امام خمینی ارومیه برگزار شد، با بیان این که باید به دلیل خدمت در اردوگاه امام زمان (عج) و حوزه علمیه، خداوند را شاکر باشیم و بزرگترین افتخار است که عمر انسان در جهت تربیت مبلّغ دین صرف شود، اظهار داشت: تبلیغ دین و تربیت افراد و جامعه بر عهده حوزه و روحانیت است و باید از این امانت مراقبت کرده و به سر منزل مقصود برسانیم و فرصت عمر و امکان تلاش و فعالیت هم کوتاه است.

وی اضافه کرد: باید با تلاش و کار جدی و جهادی که از مهم ترین سفارشات رهبر انقلاب به مدیران حوزه است، زمینه را برای تربیت طلاب و مبلغین دینی و موثر در جامعه فراهم کرد و بدون کار جهادی نمی توان در حوزه موفق بود.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: تربیت طلاب و مبلغ دین، نوعی جهاد در راه خداست و دعوت مردم به دین الهی و سوق دادن آنها به مسیر پروردگار به عهده حوزه و روحانیت گذاشته شده است.

وی با بیان این که بیشتر عمر انسان به خورد و خواب می گذرد و باید تلاش کرد از عمر نهایت استفاده را برد، گفت: در راه خدمت به خلق الهی و طلاب تمام همت را به کار ببندیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: کسانی که لباس دین بر تن کرده اند برخی حلال های الهی را برای حفظ جایگاه لباس به خود محدود کرده اند و اگر لباس دین بر تن کنیم و آخرت خود را از دست بدهیم، خسرالدنیا و الاخرة خواهیم بود و باید همت و عزم و تلاش خود را جهت پویایی حوزه علمیه و کسب رضایت امام زمان به کار بگیریم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha