جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نماز جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی با اشاره به بیانات امروز رهبر انقلاب، گفت: برگشت یا عدم برگشت آمریکا به برجام تاثیری در ادامه حرکت ملت ایران ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه ارومیه به ۱۷ دی سالروز کشف حجاب توسط رضاخان اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از سفر رضاخان به ترکیه و دیدار با آتاترک غربزدگی او تقویت شد و از جمله اقدامات وی در زدودن اسلام کشف حجاب بود و با این عمل بی عفتی را در جامعه نهادینه کرد.

وی با تصریح بر این که حجاب مسأله شخصی نیست، بلکه مسأله ای اجتماعی است، اضافه کرد: حجاب جزو اعمال فردی انسان نیست، بلکه اثرگذار در فضای جامعه است و بدحجابی دیگران را به گناه می اندازد و موجب متلاشی شدن خانواده ها می شود فلذا حضرت محمد (ص) به همسران خود خطاب می کند؛ هر یک از شما که به خداوند متعال ایمان دارد نباید زینتش را به غیر همسر خود آشکار کند.

امام جمعه ارومیه به اتفاقات اخیر در آمریکا اشاره کرد و بیان داشت: درگیری های اخیر آمریکا نشان داد که حقوق بشر در این کشور عروسک نمادینی است  که در دست عده ای خاص گردانده می شود.

وی ادامه داد: امروز در آمریکا انسان ارزش و جایگاهی ندارد و در مناظرات انتخابات این کشور به فسادهای اخلاقی هم تصریح می کردند و مایه تاسف است. عده ای در ایران هنوز قبله آمالشان آمریکا است و مشیت الهی بر انتقام از مجرمین و افول ابرقدرت هاست و قدرت های پوشالی از بین خواهند رفت کما این که شوروی از دست رفت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان این که قم مرکز انقلاب اسلامی است و دست هایی وجود دارد که این کشور را از مرکزیت انقلاب اسلامی خارج کنند و مردم و جوانان باید متوجه این مسئله باشند، گفت: برخی ها نظریه قدرت مند بودن آمریکا را مدام بیان می کنند، در حالی که کمتر از ۱۰ روز از سفر رئیس جمهور آمریکا به ایران در سال ۵۷ و وعده حمایت از دولت پهلوی، شاه سقوط کرد.

وی با تاکید بر مراقبت از عدم تحریف وقایع ۱۹ دی، بیان داشت: ۱۹ دی روز شروع و اوج انقلاب و نماد آمریکاستیزی است و نباید تحربف شود.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی با اشاره به بیانات امروز رهبر انقلاب گفت: برگشت یا عدم برگشت به برجام لافی بیش نیست و رفع تحریم مقدمه برای مباحث مختلف است و برای اقتدار کشور لازم است قدرت دفاعی، نظامی و علمی کشور پیشرفت کند تا توانایی رفع توطئه های دشمن را داشته باشد. امروز آمریکا و استکبار جهانی در مقابل قدرت جمهوری اسلامی ایران به ذلت کشیده شده است.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha