یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه دیر

حوزه/ امام جمعه دیر با اشاره به ارتباط خوب خیرین با کمیته امداد شهرستان دیر، ابراز کرد: یکی از نیازهای اساسی مددجویان بحث مسکن است که نیاز به عنایت ویژه رئیس کمیته امداد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی، در آیین دیدار رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با کارکنان این نهاد در شهرستان دیر، گفت: با توجه به وضعیت جامعه، فشارهای دشمن، بیماری کرونا و فشار گرانی و تورم، آمار مراجعه افراد نیازمند به دفاتر ائمه جمعه افزایش پیدا کرده است در حالی که ما بودجه ای برای این موارد در اختیار نداریم و از طرفی با توجه به خط فقر کمک هایی که از سوی کمیته امداد به افراد می شود جوابگو نیست.

امام جمعه دیر با اشاره به ارتباط خوب خیرین با کمیته امداد شهرستان دیر، ابراز کرد: یکی از نیازهای اساسی مددجویان بحث مسکن است که نیاز به عنایت ویژه رئیس کمیته امداد است.

حجت الاسلام حسینی افزود: در فصل گرما در شهرستان دیر، کولر یک کالای لوکس نیست بلکه به معنای نفس کشیدن است که انتظار می رود با تعامل با شرکت ها کمیته امداد این کالای اساسی برای مددجویان  تامین شود.

سید علی حسینی رئیس کمیته امداد شهرستان دیر نیز اظهار داشت: در شهرستان دیر، دو هزار و ۶۲۴ خانوار با جمعیت پنج هزار و ۸۲۷ نفر تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که ۱۸ درصد جمعیت شهرستان را تشکیل می دهند.

رئیس کمیته امداد شهرستان دیر افزود: ۵۰ درصد از افراد تحت پوشش این نهاد، زنان سرپرست خانوار هستند که باید برای این قشر آسیب پذیر جامعه فکر اساسی شود.

وی ادامه داد: ۱۱۸ بیمار صعب العلاج و ۵۵۰ دانش آموز و ۵۰ دانشجو نیز تحت پوشش کمیته امداد دیر هستند.

حسینی با بیان اینکه شهرستان دیر با جذب هزار حامی در کمترین زمان در استان بوشهر اول است، گفت: دو هزار و ۲۰۰ حامی در شهرستان دیر از ۴۶۳ فرزند یتیم و محسنین حمایت می کنند.

وی اضافه کرد: امسال خیرین نیکوکار و حامیان دو میلیارد تومان بصورت نقد و کالا به کمیته امداد کمک کرده اند که یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آن بصورت نقدی به حساب ایتام واریز شده است‌.

رئیس کمیته امداد شهرستان دیر بیان داشت: در سال جاری با همت خیرین ۳۰ سری جهیزیه به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان و ۷۰ دستگاه کولر برای خانواده های تحت پوشش تهیه شده است.

وی از انعقاد تفاهمنامه با یکی از خیرین برای احداث ۱۴ واحد مسکن مددجویی خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر ۱۰۰ خانوار مددجوی فاقد مسکن در شهرستان دیر وجود دارد.

حسینی عنوان کرد: با توجه به ظرفیت های بالای شهرستان دیر در دریا، خشکی و کشاورزی بدنبال احداث مرکز توانمندسازی هستیم که مددجویان به سمت اشتغال هدایت شوند.

فرماندار شهرستان دیر نیز گفت: کمک هایی از سوی دولت و خیرین به کمیته امداد می شود که البته جوابگو نیست؛ اگر دو مسئله اشتغال و مسکن مددجدیان حل شود دیگر مسائل نیز حل خواهد شد.

کریم علی حسنی افزود: شهرستان دیر توانایی تبدیل شدن به طرح پایلوت مسکن مددجویی دارد که این تمر در حال محقق شدن است و در صورت همکاری در آینده ای نزدیک نیاز مددجویان به مسکن برطرف خواهد شد.

فرماندار شهرستان دیر با تاکید براینکه بیکاری اساس مشکلات است، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی های لازم برای ساخت مرکز توانمندسازی در شهرستان دیر انجام گرفته و ما این آمادگی را داریم که با همکاری خیرین زمین مورد نیاز و ۵۰ درصد هزینه های این طرح را تامین کنیم که انتظار است کمیته امداد استان و کشور در این زمینه همکاری لازم داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha