پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
قیام عاشورا و انقلاب مهدوی آخرالزمان

حوزه/ استاد دانشگاه کربلا گفت: در فرهنگ عاشورا پیروزی و شهادت هر دو پیروزی است؛ به استناد قرآن کریم، مجاهدان در راه خدا پیروز هستند چه بکشند و چه کشته شوند و پیروزی در سایه عمل به تکلیف محقق می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، منیر الدعمی، استاد دانشگاه کربلا در دومین روز برنامه کنگره بین‌المللی سرداران شهید مقاومت و اربعین که به صورت مجازی برگزار شد، در پنل بخش عربی مقاله خود را ارائه کرد.

وی با عرض تسلیت به جهان اسلام به مناسبت شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، گفت: در فرهنگ عاشورا پیروزی و شهادت هر دو پیروزی است؛ به استناد قرآن کریم، مجاهدان در راه خدا پیروز هستند چه بکشند و چه کشته شوند و پیروزی در سایه عمل به تکلیف محقق می شود.

وی ادامه داد: حسین بن علی(ع) در نهایت اشتیاق به شهادت بود؛ همانطور که امام باقر(ع) فرمودند هنگامی که امام حسین(ع) را بین پیروزی و شهادت مخیر کردند، حضرت شهادت را اختیار کرد، زیرا شهادت را پیروزی می‌دیدید، شهادت و زنده نگه داشتن دین با هم بود.

استاد دانشگاه کربلا بالاترین هدف بشریت را آزادی و کرامت توصیف کرد و ابراز داشت: انسان دوست ندارد که کسی به او ظلم نکند و او را به اسارت نکشد؛ از این ‌رو انسان در مقابل به اسارت رفتن زمین و وطن و هر چه به او متعلق است تا مرز شهادت آماده می‌کند.

وی مجاهد و شهید در راه خدا را به جهت دفاع از مقدسات و مذهب و وطن و دین ارزشمند توصیف کرد و گفت: اینکه شهید در برابر ظالم ایستاده است، هر چند توان رویارویی نداشته باشد ارزشمند است؛ چون او به جهت کرامت وطنش قیام کرده است و این درس را به نسل‌های آینده نیز یاد می‌دهد. این امری است که شایسته است فرد در آن کشته شود، بنابراین خود را آماده فداکاری می‌کند.

الدعمی فرماندهان دین را در پیشاپیش جهادگران ارزیابی کرد و اظهار داشت: این جلوداری به جهت هدایت بشر و دفاع از حق و مستضعفین است؛ پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) در این مسیر بودند و همه فرماندهان و مجاهدانی که از اسلام و مقدسات دفاع کردند نیز در این مسیر بودند و بهترین نمونه آن‌ها دو شهید عزیز شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha