دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین  محمد جواد مهری

حوزه/ رئیس‌دفتر شورای نگهبان استان قم با بیان این‌که شوق و آرزوی شهادت در کلمات حاج قاسم موج می‌زند، گفت: این شهید گران‌قدر تربیت‌یافته مکتب حیات‌بخش اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد مهری طی سخنانی که در جمع گروه‌های جهادی به مناسبت اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، اظهار داشت: درباره ترور حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی و وضعیتی که در کشور به وجود آمد و تعبیری که رهبری عزیز از آن یادکرد به‌عنوان یوم‌الله و اینکه به آن به‌عنوان یک مکتب باید نگاه کرد نه یک فرد. سه تا سؤال قابل طرح است: سوال اول درباره حضور میلیونی و عظمت تشییع و بدرقه پیکر مطهر حاج قاسم است؟

وی ادامه داد: این تشییع جنازه؛ ما را به این فکر واداشت که این عزت و محبوبیت حاج قاسم برای چه چیزی بود، مگر چه کرده بود؟ این جمعیت میلیونی (۲۵ میلیون در ۵ استان اهواز، مشهد، تهران، قم و کرمان) این حضور ۸ – ۹ ساعته در خیابان‌ها، این گریه‌ها و بغض‌ها، این عرض ارادت‌ها و سیاه‌پوشی‌ها، برای سردار سلیمانی به چه خاطر بود، مگر ایشان چه داشت که دیگر شهدا نداشتند یا دیگر سرداران؟ چرا تشییع او متفاوت بود؟ چرا شهادت او متفاوت بود؟

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهری افزود: به نظرم، پاسخ را باید از قرآن بگیریم آیه ۹۶ سوره مریم می‌فرماید: «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَانُ وُدًّا». ایمان و عمل صالح انسان را عزیز می‌کند، محبوب دل‌ها می‌کند. این دو ویژگی(ایمان و عمل صالح) انسان را ماندگار می‌کند.

وی ادامه داد: ایمان سردار سلیمانی از دست‌نوشته‌ها، سخنرانی‌ها و حضور ۴۰ ساله او در جنگ و دفاع و صدها بار تا مرز شهادت رفتن، مشخص می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهری تأکید کرد: در سخنرانی‌ها و کلام و گفتار او خودباوری و خدامحوری موج می‌زند، در سلوک و رفتار او ایمان به مبدأ و معاد موج می‌زند. دست‌نوشته آخرش در سوریه قبل از حرکت به سمت فرودگاه بغداد (الهی و لا تکلنی الی نفسی طرفه عین ابداً ...) یکی از این نمونه ها است.

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد و باور او به ولایت‌فقیه و انقلاب اسلامی نمونه دیگر است. او معتقد است و ۶ بار سوگند می‌خورد راه عاقبت‌به‌خیری، ارتباط قلبی با ولایت‌فقیه و اعتقاد به‌نظام اسلامی است.

شوق و آرزوی شهادت که در کلمات او موج می‌زند

رئیس‌دفتر شورای نگهبان استان قم ابراز داشت: شوق و آرزوی شهادت که در کلمات او موج می‌زند که ماندگار است. در دعاهایش، در کنار اروند اشک می‌ریزد، سوگند می‌دهد خدا را به حق شهدای رفیقش ... . خیلی عجیب است لحظه‌به‌لحظه دنبال شهادت می‌گردد و آگاه بود از این عاقبت.

وی ادامه داد: حجت الاسلام والمسلمین  شهیدی مسئول بنیاد شهید کشور می‌گفت:  ۵  یا ۶ ماه قبل از شهادت حاج قاسم، وی روزی به من گفت؛ پرونده ما کی بالا می‌آید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهری ادامه داد: چند هفته قبل از شهادت، حاج قاسم آمده بود شهر قم و به دیدار برخی از مراجع تقلید رفته بود، حضرات آیات عظام نوری همدانی، سبحانی و جوادی آملی می‌فرمودند: حاج قاسم در آن دیدار کفنش را آورده بود که امضاء کنید و شهادت بدهید یا در یک سخنرانی دیگر از جمع می‌خواهد که مرا چگونه می‌بینید و شهادت آنان را خواستار است در محضر خدا برای سردار.دو - عمل صالح: که مصداق بارز عمل صالح، مجاهدت و جهاد در راه خداست؛ چهل سال مجاهدت شبانه‌روزی در ایران و عراق و فلسطین و لبنان. مجاهدت او فرامرزی بود. اعتقادی بود، این چیز کمی نیست، بی‌نظیر است در تاریخ ما.

وی بیان داشت: خداوند به‌خاطر این دو ویژگی و خصوصیت(ایمان و عمل صالح)؛ سردار سلیمانی را محبوب دل‌ها نمود، او را عزیز کرد، به او عزت دارد، شهادت؛ اوج عزت او بود. او را جهانی کرد. سیدالشهدای جبهه مقاومت شد و تا آنجا پیش رفت که امام جامعه از او به «رفیق خوشبخت» یاد می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهری تأکید کرد: این نکته نیز قابل‌توجه است که شهادت او هم، یک شهادت استثنایی شد، مثل شهدای کربلا، ارباً اربا می‌شود، سر در بدن نمی‌ماند و دست از تن جدا می‌شود یعنی همه مصائب شهدای کربلا در این پیکر جمع می‌شود که یکبار دیگر پس از ۱۴۰۰ سال تکرار شود، علی‌اکبر، عباس علمدار و بی‌دست، حسین بی‌سر، غربت شهدا و ...

وی با بیان این سال که پیام شهادت او چه بود؟ تصریح کرد: او همان گونه که در حیاتش با عمل صالح و مجاهدت و مبارزه‌اش و تشکیل جبهه مقاومت، نگذاشت شرف، ناموس و عزت ایران و اسلام زیر سلطه شیاطین پایمال شود با شهادتش هم یک‌بار دیگر مردم ایران و آزاده جهان و اسلام را عزیز کرد.

چندین سال است ولی‌فقیه می‌گوید آمریکا قابل‌اعتماد نیست

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهری تأکید کرد: چندین سال است ولی‌فقیه می‌گوید آمریکا قابل‌اعتماد نیست، اگر ده سال دیگر هم می‌گفتیم، جریان سکولار و غرب‌گرای کشور قبول نمی‌کردند، شهادت سردار سلیمانی ثابت کرد که آمریکا قابل‌اعتماد نیست.

وی ادامه داد: چندین سال است عده‌ای غرب‌گرا می‌گویند مذاکره و دیپلماسی سایه جنگ را از سر این کشور دور کرده، سردار سلیمانی ثابت کرد که مقاومت و مبارزه و ایستادن در مقابل استکبار، سایه جنگ را دور کرده است.

رهبری فرمودند: اگر جریان مقاومت نبود ما باید در کرمانشاه و همدان با داعش می‌جنگیدیم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهری افزود: چندین سال است غرب‌گرایان داخلی می‌گویند چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است، جریان مقاومت، عراق، یمن، لبنان، سوریه و فلسطین به ما چه ربطی دارد، رهبری فرمودند: اگر جریان مقاومت نبود ما باید در کرمانشاه و همدان با داعش می‌جنگیدیم، اینها باور نداشتند. سردار سلیمانی ثابت کرد آمریکایی‌ها در رأس تروریسم‌اند و آنها داعش را به وجود آوردند.

وی بیان داشت: چندین سال است می‌گویند رفراندوم و مردم را از جنگ می‌ترسانند، شهادت سردار سلیمانی و این جمعیت میلیونی در تشییع و این شعارها خودش یک رفراندوم بزرگ و بی‌سابقه بود، چرا که امروز ملت یکپارچه می‌گوید انتقام، آن هم مستقیم و از طریق نظامی و جنگ به یک مطالبه عمومی تبدیل شد. این چند ماه اخیر مرتب در داخل کشور دولتمردان مصاحبه می‌کنند جنگ روانی به راه انداختند که مجمع تشخیص، اگر پالرمو، اف ای تی اف و دیگر اسناد تهاجمی بین‌المللی که سند ذلت و بردگی ملت ایران است، تصویب نکنند، باید عواقب آن را بپذیرند. شهادت سردار سلیمانی، امضا و تصویب سند ذلت و بردگی ملت ایران را برای همیشه کنار گذاشت.

وی ادامه داد: چندین سال است با عوام‌فریبی، سرنوشت ملت را به زلف برجام گره زدند، مسئله فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای ما را نابود کردند، به تعطیلی کشاندند و باتکیه‌بر کدخدا و روی‌گردانی از خدا وضعیت کشور را به این روز کشاندند. شهادت سردار سلیمانی وضعیت را برگرداند و دولتمردان مجبور شدند گام پنجم از کاهش تعهدات بین‌المللی را بردارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهری به تأثیر شهادت این دو شهید بزرگوار در جبهه مقاومت اشاره کرد و افزود: از طرف دیگر آمریکایی‌ها خواستند با شهادت حاج قاسم، جریان مقاومت را متوقف کنند، اما حاج قاسم و جریان مقاومت جهانی شد.

وی افزود: آمریکایی‌ها، سعودی‌ها و اربابان زروزور خواستند در چند هفته قبل از شهادت حاج قاسم، بین ایران و عراق تفرقه بی اندازند، با حمله به کنسولگری ایران و خرید بزدلان سیاسی و اشرار؛ دنبال قراردادن ملت عراق در برابر ایران بودند. اما ملت عراق و ایران در همایش میلیونی تشییع جنازه سردار سلیمانی و ابو مهدی، اتحاد و انسجام و هوشیاری‌شان از قبل بیشتر شد.


حاج قاسم تربیت‌یافته مکتب حیات‌بخش اسلام است
 
رئیس‌دفتر شورای نگهبان استان قم در ادامه صحبت‌های خود با طرح این سال که عزت، محبوبیت و ماندگاری و حرکت حاج قاسم محصول چه مکتبی است؟ تصریح کرد: مکتب لیبرالیسم یا سکولاریسم یا اسلام؟ لیبرالیسم که می‌گوید دین و اسلام مخدر است نمی‌تواند حرکت ایجاد کند و پدیده‌ای ازپاافتاده است. سکولاریسم هم می‌گوید دین حق ورود به اجتماع ندارد، فقط باید در کلیسا و پستوی خانه‌ها دنبال او گشت، چنین انسانی که حرکتش تاریخ‌ساز می‌شود تربیت‌یافته مکتب حیات‌بخش اسلام است همان تعبیری که رهبری بکار بردند پرورش‌یافته مکتب امام بود، او چهل سال تابلوی (قولوا لا اله الالله تفلحوا) پیامبر اسلام را بدست گرفت، با تمسک به توحید، دنبال نفی طاغوت و استکبار بود، گفت خدا و پای خدا هم ایستاد (قالوا ربناالله ثم استقاموا)،لذا خدا او را عزیز کرد. او را ماندگار کرد، حیات او و ممات او درس‌آموز است و چراغ راه و مسیر برای کسانی که دنبال الگویند که می‌شود پاک زیست و پاک مُرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha