جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شهید سردار سلیمانی

حوزه/مدیر مدرسه امیرالمومنین(ع) فامنین با بیان اینکه حاج قاسم مکتب ناب اسلامی را به نمایش گذاشت، گفت: حاج قاسم با درک زیبایی از مکتب ناب اسلام، عمل به آن را سر لوحه خود قرار داده بود.

حجت الاسلام احمدعلی عبدی مدیر مدرسه امیرالمومنین(ع) فامنین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به لزوم تبیین مکتب حاج قاسم در جامعه، اظهار داشت: مکتب حاج قاسم از آن جهت دارای اهمیت است که در راستای مکتب پیامبر(ص) و ائمه اطهار و حضرت امام(ره) می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه این مکتب، مکتب جداگانه‌ای از مکتب اسلام نیست، بیان کرد: اگر با دقت به مکتب حاج قاسم نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که این همان مکتبی است که خداوند به وسیله پیامبرش و امامان تبیین کرده است، و لذا شهید سلیمانی را باید عصاره این مکتب بنامیم.

مدیر مدرسه امیرالمومنین(ع) فامنین افزود: حاج قاسم در تمام طول عمر خود برای خدمت‌رسانی به مردم قدم برداشت و در هر جا که نیاز بود حضوری جدی داشت و به همین دلیل محبوب همه مردم با هر تفکر و دیدگاه سیاسی شد.

وی با بیان اینکه حاج قاسم مکتب ناب اسلامی را به نمایش گذاشت، گفت: متاسفانه برخی‌ها به دلیل اینکه به این مکتب ناب، به درستی عمل نمی‌کنند گاهی از اوقات جلوه بدی با رفتار اشتباه خود به اسلام می‌دهند، اما حاج قاسم با درک زیبایی از مکتب ناب اسلام، عمل به آن را سر لوحه خود قرار داده بود.

حجت الاسلام عبدی با گلایه از اینکه مکتب ناب اسلام در جامعه به درستی درک نشده، مطرح کرد: آنقدر این مکتب به درستی تبیین نشده است که حتی زمان ظهور حضرت(عج) عده‌ای فکر می‌کنند ایشان دینی جدید با خود آورده‌اند، در حالی که این همان دین ناب اسلام است که باید همانند حاج قاسم‌ها آن را درک و به آن عمل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر به درستی به مکتب ناب اسلام عمل کنیم، ظرفیت ایجاد حاج قاسم‌های دیگری در جامعه وجود دارد، خاطر نشان کرد: امروز نیاز به آن داریم تا مکتب حاج قاسم به صورت علمی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی مورد تحقیق قرار گیرد و برای جوانان تدریس شود تا نسل‌های بعدی نیز به خوبی با این مکتب آشنا شوند، چرا که تمدن اسلامی که حضرت آقا در گام دوم به آن تاکید دارند، همین مکتب می‌باشد.

روحانیت در تبیین مکتب سلیمانی وظیفه سنگینی بر دوش دارند

حجت الاسلام رضا کمندانی، مدیر مدرسه مهدی موعود(عج) شهر کبودرآهنک نیز با تاکید بر اینکه اخلاص شهید سلیمانی، سبب رشد بعد معنوی ایشان شد، اظهار داشت: نفوذ و محبوبیت حاج قاسم را باید در اخلاص و آن رابطه دلی که با مردم داشت، جستجو کرد.

وی با تاکید بر اینکه روحانیت در تبیین مکتب سلیمانی، وظیفه سنگینی بر دوش دارد، گفت: روحانیت در گام اول باید با مطالعه دقیق زندگی و سیره شهید سلیمانی خود آن را درک کند و سپس به تبیین آن در بین اقشار مختلف جامعه بپردازد.

مدیر مدرسه مهدی موعود(عج) ولایتمداری را مهم‌ترین ویژگی شهید سلیمانی بر شمرد و عنوان کرد: شهید سلیمانی‌ها در ولایتمداری دارای جایگاه بالایی بودند که این روش و منش در اطاعت از ولی، توسط این شهدای بزرگ باید درسی مهم برای همه جامعه، بخصوص روحانیت و طلاب باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha