جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله خاتمی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران گفت: نمی‌شود کسی را انقلابی نامید اما با ولایت میانه نداشته باشد این انقلابی نیست، حاج‌قاسم به شدت عاشق ولایت بود و مقام معظم رهبری را حکیم می‌نامید و این نامیدن از سر درایت بود، حاج‌قاسم می‌گفت، اگر همه علمای جهان یک طرف باشند و مقام معظم رهبری یک طرف، مطمئنا من طرف آیت‌الله خامنه‌ای می‌روم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمان، آیت‌الله سیداحمد خاتمی، پیش از ظهر امروز در یادواره شهدای عشایر در استان کرمان، با تسلیت ارتحال عالم مجاهد و حکیم فرزانه آیت‌الله مصباح یزدی و گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج‌قاسم سلیمانی اظهار داشت: شهید سلیمانی یک شهید بین‌المللی بود و همه مدیون حاج‌قاسم هستند، شیعیان، مسلمانان و بشریت مدیونش است، اگر دولت داعش جان می‌گرفت امان از بشریت در می‌آورد اما این مجاهد گفت سه ماه دیگر اسمی از داعش نخواهد بود و به این وعده کمتر از سه ماه به قول خود وفا کرد.

وی تصریح کرد: نمی‌شود کسی را انقلابی نامید اما با ولایت میانه نداشته باشد این انقلابی نیست، حاج‌قاسم به شدت عاشق ولایت بود و مقام معظم رهبری را حکیم می‌نامید و این نامیدن از سر درایت بود، حاج‌قاسم می‌گفت، اگر همه علمای جهان یک طرف باشند و مقام معظم رهبری یک طرف، مطمئنا من طرف آیت‌الله خامنه‌ای می‌روم.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه حاج‌قاسم به معنای دقیق کلمه، عاشق ولایت و از سوی دیگر مطیع ولایت بود، افزود: شهید سلیمانی گزینشی با فرمایشات ولایت رفتار نمی‌کرد و همه فرمایشات را به عنوان یک بسته به جان می‌پذیرفت و به آن عمل می‌کرد وقتی آقا فرمایشی داشت، سلیقه خودش برایش مطرح نبود، برخی‌ها که گزینشی با فرمایشات ولایت برخورد می‌کنند آنجا که می‌بینند یک فرمایشی از آقا با سلیقه آنها می‌خواند بنر می‌کنند و آنجا که با سلیقه آنها جور نباشد حتی نمی‌خوانند.

وی با بیان اینکه کرمان به خود می‌بالد از اینکه فرزندی این چنین به جهان تحویل داده است، اظهار کرد: در این یک سال بیشترین تکریم و تعظیم را مقام معظم رهبری از این شهید فداکار داشتند و بیش از ۶۰ جمله حضرت آقا از فضایل حاج قاسم فرمودند که گمان نمی‌کنم درباره هیچ شهیدی این حجم سخنان را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به ابعاد مختلف شخصیت این شهید پرداختند و یکی از این ابعاد ویژگی انقلابی حاج‌قاسم بود، افزود: حاج‌قاسم انقلابی و در خط ولایت بودند و باید دانست

آیت الله خاتمی گفت: تکریم‌هایی که طی این یکسال از زبان ایشان شنیدید، نشان‌دهنده اوج ولایتمداری حاج‌قاسم است، انقلابی بود یعنی تکلیف‌مدار، تکلیف را ولایت مشخص می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله مصباح هم این چنین بود در یک مقطعی برخی روزنامه‌های پایگاه دشمن تخریب‌ها علیه ایشان داشتند اما ایشان محکم در این صراط مستقیم ایستاد و می‌گفت، من روشن‌گری را وظیفه خود می‌دانم.

وی با بیان اینکه حاج‌قاسم چه در هشت سال دفاع مقدس و چه در دفاع از حرم شجاع بود، گفت: سوم ویژگی حاج قاسم را که آقا خوب تفسیر کردند این بود که همه عمر خود را در راه جهاد گذراند، انقلابی عاشق خدا ست و در راه فی سبیل‌الله از هیچ چیز پروا نداشت.

آیت الله خاتمی اظهار کرد: حاج‌قاسم سرباز ولایت بود هیچ‌کدام از این جملات تعارف و تملق نبود و حاج‌قاسم این چنین بود و از حرف کسی هم باکی نداشت و وظیفه خود را انجام می‌داد .

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری در پایان جهاد مدام را ویژگی حاج‌قاسم دانست و اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حرم را داشت در یک مقطعی مبارزه با اشرار به عهده این شهید بود و چه زیبا در این عرصه هم نقش‌افرین شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha