جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
علامه میرحامد حسین غفرانمآب

حوزه/ هفتمین پیش همایش کنگره بین المللی بزرگداشت علامه میر حامد حسین لکهنوی (رحمة الله علیه) با موضوع "مروری بر آثار و روش علمی علامه میرحامد حسین با تأکید بر عبقات الأنوار" از سوی دبیرخانه این کنگره برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  هفتمین پیش همایش کنگره بین المللی بزرگداشت علامه میر حامد حسین لکهنوی (رحمة الله علیه) با موضوع "مروری بر آثار و روش علمی علامه میرحامد حسین با تأکید بر عبقات الأنوار" از سوی دبیرخانه این کنگره برگزار می شود.

بر اساس این گزارش: در این مراسم که با مشارکت مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره)، وابسته به جامعه المصطفی العالمیه برگزار می شود، حجت الاسلام والمسلمین  محمد تقی سبحانی، رئیس کنگره بین المللی علامه میر حامد حسین(ره) در موضوع درآمد پیش همایش و حجت الاسلام والمسلمین مولانا سید علی ناصر سعیدعبقاتی (آقا روحی)، از نوادگان صاحب عبقات در معرفی شخصیت صاحب عبقات و تبیین ضرورت اجرای کنگره سخنرانی خواهند کرد.

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مهدوی پور، نماینده مقام معظم رهبری در هند در موضوع گزارشی از فعالیتها و دست آوردهای دفتر مقام معظم رهبری در هند در ارتباط با مدرسه لکهنو و به ویژه صاحب عبقات،  دکتر مهدی خواجه پیری، رئیس مرکز میکروفیلم نور در موضوع تاریخچه گردآوری منابع عبقات و شکل گیری کتابخانه ناصریه، حجت الاسلام مولانا شجاعت حسین رضوی گوپالپوری، از محققین و فضلای هند در موضوع معرفی اندیشمندان خاندان عبقات و نقش ایشان در گسترش تشیع در شبه قاره و حجت الاسلام مولانا ظهیر احمدخان افتخاری، نایب رئیس مجلس علمای ذاکرین لکهنو  در معرفی کتاب ضیاء العین و مولف آن از دیگر بخش های این همایش می باشد.
در ادامه این همایش، نشست علمی اندیشه شناسی و روش شناسی کلامی صاحب عبقات با حضور حجج اسلام مهدی اسفندیاری، دبیر علمی کنگره، حامد کاشانی، محقق عرصه امامت و استاد حوزه و دانشگاه، و حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر درهی، محقق پروژه روش شناسی برگزار می گردد.
این همایش در روز پنج شنبه، ۱۸ دیماه،  ساعت ۹ الی ۱۲، در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار می گردد.

خاطرنشان می شود: علاقه مندان برای شرکت در این مراسم به صورت مجازی می توانند از طریق لینک موجود برنامه را مشاهده کنند: https://laknavi.ir/congress

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha