شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویری از دیدار طلاب خوزستانی با مرحوم آیت الله مصباح یزدی

حوزه/ آیت الله مصباح یزدی، قاسم سلیمانیِ دیگر در عرصه جنگ نرم بود. ایشان مرزبان اندیشه ناب اسلامی و مبارزی انقلابی بود که سرانجام دعوت حق را لبیک گفت و به دیار ابدی شتافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، تنی چند از مدیران مدارس علمیه خوزستان در گفتگو با خبرنگار حوزه، آیت‌الله مصباح یزدی را فردی با ابعاد مختلف علمی، سیاسی و تربیتی دانسته و تأکید کردند که آن فقیه و فیلسوف بزرگ خدمات شایانی به انقلاب اسلامی ایران داشته است.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم سید نور، مدیر مدرسه علمیه ابوالفضل العباس(ع) شهرستان امیدیه، دراین‌باره اظهار کرد: مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی یک قاسم سلیمانی دیگر بود، اما از جهتی دیگر. شهید سلیمانی مالک اشتر رهبر معظم انقلاب بود و در عرصه جنگ سخت خارج از مرزهای ایران می‌کوشید اما آیت‌الله مصباح یزدی شخصی بود که در عرصه جنگ نرم یار و یاور ولایت بود.

وی ادامه داد: مرحوم آیت‌الله مصباح از کسانی بود که آبروی خود را برای دفاع از ولایت گذاشته بود و مخالفین به این شخصیت تهمت‌های فراوان زدند اما این مرد صبور بامتانت تمام پاسخ شبهاتی که مطرح می‌کردند را در خطبه‌های نماز جمعه می‌داد. امروز یک یار راستین انقلاب از میان ما رفت اما باید راه آیت‌الله مصباح یزدی ادامه پیدا کند تا دشمنان انقلاب بیش‌ازپیش ناامید شوند.

آیت‌الله مصباح، جانی تازه در کالبد انقلاب می‌دمید

حجت‌الاسلام حسن برومی، مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) اهواز، آیت‌الله مصباح یزدی را از مهم‌ترین ارکان انقلاب اسلامی دانست و گفت: آیت‌الله مصباح یزدی از مهم‌ترین ارکان انقلاب اسلامی بود و وجود این فقیه گران‌قدر هرروز جانی تازه در کالبد انقلاب اسلامی می‌دمید. ایشان از سال ۱۳۴۲ وارد میدان مبارزه با طاغوت شد و با تمام وجود در برابر استکبار ایستاد و بعد از پیروزی انقلاب نیز یار راستین انقلاب و رهبر معظم انقلاب بود.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) بیان کرد: آیت‌الله مصباح یزدی همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمود حکیم و مدیر بود و توانست در طول سالیان متمادی با تربیت جوانان به انقلاب اسلامی خدمت کند. یکی از دوره‌هایی که به همت این فقیه گران‌قدر برگزارمی شود "طرح ولایت" است و هرساله جوانان زیادی در این دوره شرکت می‌کنند و مفاهیم مهم اسلامی و تفکری را می‌آموزند.

آیت‌الله مصباح، مرزبان اندیشه ناب اسلامی

حجت‌الاسلام مسعود حردانی، مدیر مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) اهواز، اظهار داشت: مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی مرزبان اندیشه ناب اسلامی و مدافع ارزش‌های اصیل انقلاب بود. آثار ماندگار فلسفی، علمی و اخلاقی ایشان ذخیره مهمی برای دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه است. این شخصیت بزرگ علمی به فرموده مقام معظم رهبری مطهری زمان بود.

آیت‌الله مصباح، مبارزی انقلابی                 

حجت‌الاسلام سید محمدرضا حسن‌زاده، مدیر مدرسه علمیه امام هادی(ع) اهواز، گفت: آیت‌الله مصباح یزدی، مصداق بارز عالمی انقلابی و مبارز بود که عمر شریف خود را در جهت اعتلای کلمه حق صرف کرد. از خدای متعال خواستاریم که خلأ رحلت این فقیه و فیلسوف بزرگ را با عنایت و کرم خویش پرکرده و حوزه‌های علمیه را از چنین اسوه‌هایی محروم ندارد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha