سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 935723
۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲
سردار سلیمانی و المهندس

حوزه/ یکی از اساتید دانشگاه در یادداشتی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضا ستاد بزرگداشت سردار شهید سلیمانی، به تشریح ضرورت انتقام سخت از قاتلان و آمران شهادت این شهید عزیز و شهید ابومهدی المهندس پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، محمدجواد بیات از اساتید دانشگاه در یادداشتی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضا ستاد بزرگداشت سردار شهید سلیمانی، به تشریح ضرورت انتقام سخت از قاتلان و آمران شهادت این شهید عزیز و شهید ابومهدی المهندس پرداخت.

در این یادداشت آمده است:

در فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از رسانه‌های شنیداری و نوشتاری شنیدیم و خواندیم: "تشییع میلیونی شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس در عراق و ایران، اولین سیلی سخت به آمریکایی‌ها بود، اما سیلی سخت‌تر علیه نرم‌افزاری هیمنه پوچ استکبار و اخراج آمریکا از منطقه است، آمران و قاتلان سردار سلیمانی نیز باید انتقام پس دهند و این انتقام در هر زمانی که ممکن باشد، قطعی است. " آنچه در این فراز از فرمایشات فرمانده معظم کل قوا محرز است عزم جزم رهبری نظام اسلامی در تحقق مطالبه مردمی در انتقام خون به ناحق ریخته شده حافظان منافع مظلومان و مستضعفان عالم، شهیدان سلیمانی و ابومهدی در عرصه بین‌الملل است که در آستانه سالگرد بزرگداشت آنان از زبان ولی امر مسلمین جهان مطرح گردید و این کلام صحیح و شفاف همان بیان شعارها و خواست میلیون‌ها نفر انسان آزاده در سراسر گیتی در آیین تشییع در عراق، ایران و تجلیل در اقصی نقاط دنیا است.

هر چند سال گذشته پارلمان عراق به خروج امریکایی‌ها از این کشور رای داد اما سوال اصلی این است که چرا انتقام؟ به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها در اشغال عراق و به تاراج بردن منابع نفتی این کشور علاوه بر ایجاد خسارت‌های مادی و معنوی، گستاخانه در قتل فرزندان رشید این سرزمین در حشدالشعبی و بسیج مردمی عراق چون ابومهدی المهندس، نه تنها اکتفا به قتل آنها ننموده بلکه میهمان رسمی دولت عراق را نیز در مقام مستشار به شهادت می رسانند.

وقاحت دولت آمریکا در ترور میهمان رسمی کشور عراق

​وقیحانه آنکه دولت وقت آمریکا صحه بر دستور ترور می‌نهد و مدعی عملیات به شهادت رساندن دو سرباز راستین نجات بشریت در نخستین ساعات بامداد جمعه سیزدهم دی ماه ۹۸ در فرودگاه بین المللی پایتخت کشور میزبان می‌گردد و در این جنایات تاریخی، نقض آشکار حقوق بشر و عرف بین الملل به وقوع می‌پیوندد.

در آن ایام، دنیا از رسانه‌های جمعی دریافت که دولت عراق اعلام نمود سفر فرمانده سپاه قدس بنا به دعوت رسمی این کشور صورت گرفته است و مقرر بود ساعت ۸ صبح همان روز بین نخست وزیر عراق و آقای سلیمانی ملاقات انجام شود، اما آمرین و عاملان به ترور این فرصت را به تهدید مبدل نمودند و این تهدید منجر به آسیب و خسارت بزرگ ترور شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس گردید و در نتیجه عالم اسلام بلکه جوامع بشری دچار ثلمه شد. اعتراف صریح و اقرار دولت آمریکا در انجام این جنایت هولناک، اجرای مبانی فقهی و حکم قضای اسلامی، انتقام، قصاص از آمران، عاملان شهادت دو سرباز کارساز جبهه مقاومت و پایداری را فراهم می‌سازد که این ناچیزترین جزا و تنبیه تروریست جهانی است که دنیا را به آتش کشانده و قطعاً تحقق این امر در اخراج آمریکایی‌ها از منطقه و بازگرداندن آرامش در تامین صلح جهانی و رسیدن به حقوق تضییع شده مللی است که ادامه حیات را زیر یوغ مستکبرین برنمی‌تابند.

برگزاری سالروز شهادت پرافتخار شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس و بازخوانی مکتب سلیمانی علاوه بر جنبه تعظیم شعائر اسلامی، در پاسداشت آیین تجلیل ملی از سرباز وطن میثاق دوباره امت اسلامی با امام و مقتدای خود در حفاظت از اهداف بلند مدافعان حرم است که در حریم آل الله ساختار مکتب حاج قاسم و ابومهدی المهندس را در مبارزه عقیدتی تا محو آثار شوم کفر و نفاق در دنیا پایه‌ریزی نموده‌اند. و این مهم با حضور حماسی هسته‌های حزب الله در دنیا شدنی است. کما اینکه تاکنون مردان مقاوم در سنگر بیداری خواب راحت را از چشم جهان خواران ربوده‌اند.

والسلام
محمد جواد بیات
کارشناس ارشد علوم سیاسی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha