پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام عباس نصیری فرد

حوزه/ حجت الاسلام نصیری فرد با بیان اینکه شهید سلیمانی آنچه وظیفه‌اش بود، انجام میداد، گفت: حاج قاسم هیچ‌گاه از مسیر اصلی ولایت و الهی دور نشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام عباس نصیری فرد، در آیین گرامیداشت سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، به میزبانی مهدیه اعظم سمنان، با اشاره به ابعاد شخصیتی حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: در برخی از خاطرات اطرافیان شهید سلیمانی آمده است که حاج قاسم در برخی از موارد در یک ماه ۲ یا ۳ روز بیشتر ایران بود؛ اما حق ماموریت هم نمی‌گرفت.

رئیس مجمع تبیین و ترویج تمدن نوین اسلامی، با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی میز کار نداشت و می‌گفت که سرباز و رزمنده پشت میز نمی‌نشیند، تصریح کرد: ایشان هیچ وقت پوتین را از پای خود در نیاورد و حاج قاسم گفته بود من به ۲ نفر زیاد مدیونم که امیدوارم که بتوانم روز قیامت جبران کنم یکی همسرش و دیگر محافظ‌ش.

وی با اشاره به ویژگی های شخصیت شهید ابومهدی المهندس افزود: دختر شهید ابومهدی المهندس گفته بود پدرم حالا که شهید شد خوب می‌خوابد زیرا پدرم هیچ وقت نشد در ۲۴ ساعت بیشتر از ۳ ساعت بخوابد؛ وقتی خورشید باشد دیگر ماه دیده نمی شود وقتی وجود ابومهدی المهندس به عنوان ماه پشت شخصیت خورشیدی حاج قاسم ماند، بسیاری از ابعاد شخصیتی شهید ابومهدی المهندس ناگفته ماند و سالها باید بگذرد تا مردم عراق شخصی را مانند ابومهدی المهندس تربیت کنند.

حجت الاسلام نصیری فرد خاطرنشان کرد: شهید ابومهدی المهندس می گفت من شاگرد دو نفر هستم یکی آقای حکیم و دیگری حاج قاسم و به ایشان گفتند پس حضرت آقا چی می گفت من کوچک تر از آن هستم که شاگرد آقا باشم و من شاگرد شاگردان حضرت آقا هستم.

وی افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی شخص عافیت طلب نبود و بسیاری از افراد در زمان جنگ در کنار حاج قاسم بودند اما عاقبتشان به راه دیگری کشیده شد و خط ولایت و اهل بیت(ع) را گم کردند و چپ و کج رفتند؛ یکی از اطرافیان حاج قاسم گفته بود که مستحبی نبوده است که حاج قاسم انجام نداده باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی و مذهبی با بیان اینکه اخلاص به راحتی به وجود نمی آید و فقط به گفتن نیست، گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی وقتی سر سفره ای بود با چند نوع غذا، کمترین غذا را برای خودش انتخاب می‌کرد؛ ما باید در اخلاص از خیلی چیزها و لذت ها بگذریم تا به لذت اصلی برسیم‌.

وی افزود: در عرصه سیاسی حاج قاسم هیچ گاه دنبال شخص و جناح های حزبی نبود و سیاستش الهی بود و شیطانی نبود و وقتی انسان سیاستش الهی باشد پایش نمی‌لغزد، حاج قاسم به کسی توهین یا بی احترامی نکرد، همه گروه‌های سیاسی برای شهادت حاج قاسم ناراحت شدند و گریه کردند و ایشان را از خودشان می دانند اما حاج قاسم هیچ‌گاه از مسیر اصلی ولایت و الهی دور نشد.

حجت الاسلام نصیری فرد با بیان اینکه ابعاد شخصیت حاج قاسم زنجیره ای است جزیره ای نیست و همه باید باهم مطرح شود، گفت: حاج قاسم آن چه وظیفه اش بود را انجام میداد، کاری با اشخاص و موقعیت سیاسی و یا مالی آنان نداشت، یکی زمانی در مقابله با اشرار، یک زمانی مقابله با قاچاقچیان، یک زمانی جبهه حق علیه باطل، حاج قاسم به دنبال دولت ها نرفت به دنبال ملت ها رفت، حاج قاسم در میان مردم، تفکر مقاومت ایجاد کرده بود و حالا حالا هیچ کس نمی تواند با این گروه ها مقابله کند.

وی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی شخصیتی است که در تاریخ خواهد ماند و اسطوره خواهد شد و آیندگان در مورد حاج قاسم خیلی چیزها خواهند شنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha