پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عراق

حوزه/ امروز مردم عراق در اولین سالگرد شهادت فرماندهان مقاومت اجتماع میلیونی را برگزار کردند و خواهان اخراج نیروهای آمریکایی از عراق شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، امروز ملت عراق به دعوت نیروهای بسیج مردمی حشد الشعبی عراق تظاهرات میلیونی را در بزرگداشت مقام شهدای فرمانده مقاومت برگزار کردند.

مردم عراق که از یک هفته پیش در سراسر عراق برنامه های مختلفی را به مناسبت سالگرد شهید ان سردار سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس به شکل با شکوهی برگزار کردند امروز با شکوه بیشتری به میدان التحریر آمدند.

تصاویر برنامه ها و همایش های مختلف عراقی ها در شبکه های اجتماعی در بزرگداشت شهدای مقاومت به طور گسترده ای منتشر شده است.

امروز نیز ملت عراق با حضور در میدان التحریر بغداد ضمن بزرگداشت یاد شهدای فرمانده مقاومت خواهان اخراج نیروهای آمریکایی از عراق شدند و شعارهایی را علیه آمریکا و برخی مسوولان عراقی سر دادند.

این تظاهرات در میان اقدامات شدید امنیتی و استقرار گسترده نیروهای نظامی، امنیتی، اطلاعاتی و نیروهای حشد شعبی برگزارشد .

در این تظاهرات مردم یکپارچه خواستار اخراج آمریکایی‌ها از خاک کشورشان شدند.  مقامات عراقی امروز را در کشورشان تعطیل رسمی اعلام کرده بودند  و اداره کل راهنمایی و رانندگی عراق، جاده‌ها و چهار راه‌های منتهی به میدان التحریر را بسته و تردد خودروها در این منطقه را ممنوع کردند.

 مردم با پرچم‌های عراق و حشد شعبی و تصاویر شهیدان سلیمانی و المهندس و بنرهایی که روی آنها شعارهای ضد آمریکایی نوشته شده است، در این تظاهرات  شرکت کردند.سخرنانی دختر شهید ابومهدی المهندس و به آتش کشیدن پرچم آمریکا از دیگر برنامه های امروز در میدان التحریر عراق بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha