شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر شما از مراسم تشییع پیکر آیت الله مصباح یزدی

حوزه/ در پی ارتحال آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه استان تهران بیانیه ای منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در تهران، متن پیام تسلیت سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه استان تهران به مناسبت ارتحال رئیس فقید مؤسسه علمی پژوهشی امام خمینی(ره) بدین شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ.

به یقین اگر بنا باشد یک عالم تراز انقلابی و مصداق روحانیت اصیل مد نظر امام راحل در منشور روحانیت نام برده شود، آیت الله مصباح یزدی از برجستگان این امر خواهد بود.

عالم عاملی که در عرصه تفکر جامع ظاهر و باطن، عقل و نقل، فلسفه و فقه بود و با وجود پایبندی به فقه جواهری، از فهم زمان و مکان به خوبی بهره مند بود. از طرفی در مقام عمل نیز حاضر و فعال در عرصه سیاسی و اجتماعی و در عین حال به دور از قدرت طلبی و جاه طلبی بود. ساده زیستی و عدالتخواهی و مبارزه با اشرافیت و سرمایه داری از جمله خصوصیات دیگر این اندیشمند مجاهد ساحت علم و عمل بود.

جوانی او برای طلاب جوان و پیری او برای اساتید انقلابی الگو و سرمشق روشنی برای طلب علم و تقوا و شاگرد پروری و تحصیل و تدریس در مسیر اسلام ناب است.

بسیاری از اساتید بسیجی، خمیرمایه فکری و علمی و سیاسی خویش را از سرچشمه نورانی ایشان گرفته اند و این بدان معناست که اگرچه جسم نحیف این استاد معظم اینک در میان ما نیست اما رسم او همچنان در حال رشد و تکثیر است.

اساتید بسیجی حوزه علمیه استان تهران مصبیت فقدان این فیلسوف متأله و استاد اخلاق زاهد و سیاستمدار مجاهد را به محضر حضرت بقیة الله الاعظم ارواح العالمین لمقدمه الفداه و نیز مقام معظم رهبری و حوزه های علمیه تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم بالاترین درجات سعادت را از خداوند منان مسألت می نماید.

بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه استان تهران

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha