شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عهد و پیمان «دختران حاج قاسم» برای ادامه مسیر شهدای مقاومت

حوزه/ در بین الگوهای سنتی، الگوی مقاومت بهتر از سایر الگوها جواب داده است؛ مقاومت می تواند همانند نیروهای آشوب زا نظم زایی متکثر به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، رسول نوروزی، در هم اندیشی «مقاومتِ امت محور» که به مناسبت سالگرد شهدای مقاومت و به همت پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی و مرکز همکاری های علمی و بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به رابطه مقاومت و ایجاد سامان حداقلی در منطقه خاورمیانه اظهار داشت: آشوب در دوره معاصر جهان اسلام با فروپاشی دولت عثمانی آغاز شد و با جنگ های جهانی اول و دوم تداوم یافته و این آشوب ها تاکنون هم ادامه دارد.

استادیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: آشوب در نظام بین الملل فزاینده است؛ اگر آشوب ناشی از عنصر هویتی و مذهبی باشد، ممکن است که جدا از فزایندگی، استمرار هم داشته باشد، مانند منازعات میان فرقه های مسیحی و یا در صدر اسلام میان قبائل اوس و خزرج.

نوروزی تصریح کرد: تجربه الگوی دولت های لائیک و سکولار و حضور دولت های هژمون مانند آمریکا در منطقه نتوانست نظم و سامانی را برای منطقه و جهان اسلام تولید کند، بلکه آشوب ها را دامن هم زده است.

وی افزود: در بین الگوهای سنتی، الگوی مقاومت بهتر از سایر الگوها جواب داده است؛ مقاومت می تواند همانند نیروهای آشوب زا نظم زایی متکثر به همراه داشته باشد؛ در قضیه داعش این اتفاق رخ داد و توانست ولو پایان حداقلی برای منازعات را رقم بزند.

نوروزی اظهار داشت: مقاومت توانسته است خونین ترین جنگ های منطقه را به حداقل برساند و این کار را از طریق نیروهای متکثر نظم زا به سرانجام رسانده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha