شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه همدان و تجلیل از حجت الاسلام والمسلمین محمدی قائینی

حوزه / استاد حوزه علمیه همدان گفت: آیت الله مصباح نه در لفظ و گفتار، که در عمل برای تقویت نظام اسلامی با تمام وجود گام بر می‌داشت و عمر خود را در پاسداری از انقلاب اسلامی و مبانی آن صرف می کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی قائینی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان ضمن تسلیت ارتحال آیت الله مصباح یزدی، به تشریح مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی ایشان پرداخت و اظهار داشت: آیت الله مصباح دارای خصوصیات برجسته‌ای بودند که از ایشان شخصیتی ممتاز ساخته بود.

وی با بیان اینکه آیت الله مصباح در دوران تحصیل، از محضر اساتید به نام و برجسته‌ای کسب فیض کرده بود، گفت: آیت الله مصباح یزدی در فلسفه و تفسیر از محضر علامه طباطبایی و در فقه و اصول از محضر آیت الله العظمی بروجردی، امام خمینی(ره) و مرحوم آیت الله بهجت بهره برد و این باعث شد تا با قوت در این مسیر قدم بگذارد.

 استاد حوزه، آیت الله مصباح یزدی را یک عالم جامع دانست و مطرح کرد: ایشان فقیه، مفسر، متکلم و فیلسوفی بود که در همه این علوم صاحب نظر و صاحب مبنا بود و علاوه بر فنون دیگر در این چند رشته به حد تخصص و فوق تخصص رسیده بود. البته تخصص عمده ایشان در فلسفه، فلسفه تطبیقی، فلسفه مضاف و تفسیر موضوعی بود، یعنی علاوه بر علوم مختلف در این چند رشته به طور تخصصی عمر خود را گذاشته بود و ثمره آن نیز محصولات ویژه و مفیدی است که به عالم اسلام و بشریت ارائه نمودند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی قائینی با اشاره به اینکه آیت الله مصباح روش تدریس خاص و منحصر به فردی داشتند، خاطر نشان کرد: ایشان مطالب عمیق را با ساده‌ترین بیان به مخاطب انتقال می‌دادند و این خصوصیتی بود که در آثار شهید مطهری نیز به چشم می‌خورد.

وی، سومین ویژگی برجسته آیت الله مصباح را تهذیب نفس و تزکیه عنوان کرد و گفت: ایشان به جایی رسیده بودند که دیگر هوای نفس نداشت و هیچ‌گاه نمی‌گفت من واجد چه چیزی هستم و هیچ وقت ادعایی نداشت و مانند یک طلبه ساده با دیگران برخورد و ارتباط داشت.

 استاد حوزه تصریح کرد: حرکات، رفتار و تواضع آیت الله مصباح یزدی نشان از سازندگی اخلاقی و به مقام عرفان عملی رسیدن ایشان داشت و به بیان دیگر باید ایشان را مصداق عرفان عملی بنامیم.

وی با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی مطیع محض ولایت فقیه و رهبری انقلاب بود، ابراز داشت: ایشان نه در لفظ و گفتار، که در عمل برای تقویت نظام اسلامی با تمام وجود گام بر می‌داشت و عمر خود را در پاسداری از انقلاب اسلامی و مبانی آن صرف می‌کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی قائینی با تاکید بر اینکه این عالم انقلابی در مسیر تبیین بیانات حضرت آقا حرکت می‌کرد، گفت: چه بسیار روزها و ماه‌ها ایشان رنج سفر می کشیدند، تا به تبیین انقلاب اسلامی، حقیقت ولایت فقیه و پاسخ به شبهات در تحکیم انقلاب تلاش کند و مردم را با مسیر واقعی انقلاب همراه کند.

وی در پایان تصریح کرد: آیت الله مصباح عمر پر برکت خود را وقف انقلاب و تحکیم پایه‌های نظام اسلامی کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha