جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حاجی صادقی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با تاکید بر این که دشمن می خواهد در انتخابات آتی، فاتحه نظام و انقلاب را بخواند، گفت: حدود دو دهه است که در حال جا انداختن کدخدایی آمریکا برای ایرانی ها هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان حجت الاسلام والمسلمین عبد الله حاجی صادقی، در ویژه برنامه ای که به همت سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه اصفهان به مناسبت اولین سالگرد شهید سلیمانی، چهلم شهادت شهید فخری زاده و رحلت آیت الله مصباح یزدی در مدرسه علمیه صدر بازار اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه حاج قاسم تنها افتخارش سربازی ولایت بود، گفت: امروز به قطع بیان می کنم رحلت آیت الله مصباح یزدی در سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی برای ما پیام دارد، اول آنکه هر دو شخصیت به معنای حقیقی  مطیع امر ولی و سرباز ولایت بودند؛ دوم آنکه آیت الله مصباح یزدی اهل صراحت و شجاعت بودند. 

 آیت الله مصباح و حاج قاسم هر دو زبان صریح و شجاعت داشتند

وی تصریح کرد: خیلی ها اهل بصیرت هستند، ولی زبان صراحت نداشتند و این ویژگی هست که شهید سلیمانی هم دارا بود.

حاجی‌صادقی با بیان اینکه روحانیت همواره سنگر نشین اسلام ناب بوده خاطرنشان کرد: در تمام عرصه هایی که اسلام مورد هجوم قرار می‌گرفته خاصه در برابر فتنه ها و انحرافات روحانیت از اسلام ناب دفاع کرده است که این دفاع رسالتی است که روحانیت از ائمه به ارث برده است.

الزامات دفاع از اسلام

وی با بیان اینکه دفاع از اسلام ناب الزاماتی را می طلبد، خاطرنشان کرد: سنگرنشینی اسلام ناب در برابر خطرات دو الزام دارد نخست اشراف بر واقعیت های خارجی و چالش های مقابل اسلام و دوم اینکه برای هر خطری از منابع دینی راه حل ایجاد کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، تمسک به قرآن و سیره را وظیفه روحانیت دانست و عنوان کرد: امروز انقلاب اسلامی پرچمدار اسلام علوی در جهان است و مهمترین خطری که در برابر اسلام هست خطری است که شهید حاج قاسم سلیمانی درباره آن بیان می کند که اگر انقلاب اسلامی آسیب ببیند اسلام ناب آسیب دیده است.

اثبات کارآمدی و یا عدم آن، دعوای اصلی جبهه استکبار با انقلاب 

حاجی صادقی اظهار کرد: به نظر می آید دعواهای دیگر دعوای فرعی است، ولی دعوای اصلی برسر این است که آیا اسلام کارآمدی لازم برای اداره زندکی انسان را دارد یا خیر؟

وی با بیان اینکه ما با دو گفتمان روبرو هستیم، اذعان کرد: نخست گفتمانی که ادعا دارد برای مسائل تربیتی و اجتماعی و اقتصادی نباید از دین کمک گرفت، جای دین در مسجد و حوزه های علمیه است.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه امروز استراتژی دشمن برای نابودی اسلام این است که اسلام را لاغر کنند  که به معنی محدود کردن اسلام است، یادآور شد: امروز دشمن در حال القای این مطلب است که اسلام برای آنکه بماند محدود شود و در هر امری دخالت نکند وگرنه نابود می شود. حدود دو دهه هست که در حال جا انداختن این نوع تفکرات و کدخدایی آمریکا برای ایرانی ها هستند.

حاجی صادقی با اشاره به اینکه گفتمان دوم، گفتمان قرآن است، ابراز کرد: براساس این گفتمان ادعا داریم که اسلام از تخت گهواره تا تخت گور برای انسان برنامه دارد.

وی با تاکید براینکه اسلام مبتنی بر ولایت قطع به یقین توانایی و کارآمدی لازم را برای زندگی انسان را دارد، عنوان کرد:رهبر معظم انقلاب بارها فرموده اند ریشه مشکلات متعدد کشور عمل نکردن به شریعت است، به عنوان نمونه اگر مشکلات اقتصادی داریم به دلیل عمل نکردن به اقتصاد اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه دوقطبی درست کردن، روش و منش دشمنان و خائنان است، یادآور شد: ایجاد دو قطبی مذاکره و مقاومت یک مغالطه است، ولی دوقطبی گفتمان کارآمد و گفتمان ناکارآمد صحیح است که اثبات می کنیم گفتمان کارآمد، گفتمان دین است.

وی با بیان اینکه در اغلب دولت ها ناکارآمدی چشم به بیرون از کشور و کفار داشتن را دیده ایم، تشریح کرد: امروز درصددند که دین را محدود به حوزه های علمیه و مساجد کنند، ولی رسالت اصلی حوزه های علمیه این است که ده ها رساله عملیه برای بخش های مختلف کشور چون بانکداری، اقتصاد، وزارت خارجه، شهرداری و یک مدیر دستگاه ها می خواهیم و حوزه های علمیه باید در این زمینه بیشتر فعالیت کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه روحانیت باید از اصل دین دفاع کند، اذعان کرد: اولین گام لاغر کردن اسلام ناب، جداکردن ولایت از اسلام است؛ تقدس زدایی از ارزش های اسلامی گام های بعدی است.
 
وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ بار به ارزش های اصیل اسلامی توهین شده است، تصریح کرد: اسلام همواره از دین های بدلی آسیب دیده است، چنانکه فرق سر مبارک حضرت امیر(ع) با شمشیر دین بدلی خوارج، شکافت و امروز بدنه اسلام ناب از دین بدلی شیعه انگلیسی ضربه می بیند.

حاجی صادقی، درست کردن دیوار بی اعتمادی بین روحانیت و مردم را نقشه دوم دشمنان دانست و تاکید کرد: افشاگری و بصیرت افزایی تنها راه نجات از این حربه دشمنان است.

وی یادآور شد: رئیس جمهور آمریکا به صراحت گفته که ایران سکولار حتی اگر قدرت هسته ای هم داشته باشد خطرناک نیست، ولی ایران اسلامی حتی دانش پزشکی اش هم خطرآفرین است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه دشمن به دنبال آن است که با انتخابات آتی کشور فاتحه نظام اسلامی را بخواند، تصریح کرد: برای اثبات کارآمدی نظام اسلامی و ولایی همین مطلب بس که کارآمدی بخش های مختلفی  که چون نیروهای مسلح ذیل ولایت فقیه هست به اثبات جهان رسیده، ولی ناکارآمدی در بخش هایی که زیر مجموعه دیگران است موج میزند و مشکلات از آنجا نشات می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه روحانیت مراقب لاغر کردن دین و دین های بدلی باشند، خاطرنشان کرد: جایی که ولایت حاکم باشد شاخصه جامعه دین داری رقم خورده است و جامعه ای که نماز خوان باشند ولی جدا از ولایت باشد جامعه دینی نیست.

حاجی صادقی در پایان تصریح کرد: امروز مردم باید ولایت مداریشان را در انتخاب های خود نشان دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha