جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سلیمانی

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان تصریح کرد: آیت الله مصباح یزدی بعد از علامه طباطبایی و فیلسوف مجاهد شهید مرتضی مطهری امید اسلام بود و خالصانه، متواضعانه و بی ادعا زندگی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه  و امام جمعه کاشان شب گذشته در مراسم بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی در مسجد سیدهای پنج تن فین بزرگ که با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، عبودیت را بالاترین مقامها دانست و گفت: براساس آیات قرآن مقام عبودیت از مقام توکل، نبوت، عالمیت، صبر، زهد، رسالت، حکیم و فیلسوف بودن بالاتر است.

وی، تسلیم محض در برابر اوامر الهی را از نشانه های مومن دانست و ادامه داد: عالم بودن، درس خواندن و آموختن دشوار است و به درجات علمی رسیدن سودمند است، اما دستیابی به مقام عبودیت خیلی هنر می خواهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عبودیت، آیت الله مصباح یزدی را به مقام عالمیت و درجات بالا رساند، افزود: دلیل این که رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت خود فرازهای بلند را درباره آیت الله مصباح یزدی بکار بردند و انبوه جمعیت در تشییع جنازه اش شرکت کردند، به خاطر عبودیت خدای متعال بود.

وی با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی همیشه در برابر دیگران خاضع بود و خودش را هیچ موقع نمی گرفت، اظهار کرد: ایشان در برابر رهبر معظم انقلاب همیشه تواضع خاصی داشت.

نماینده ولی فقیه در کاشان تصریح کرد: آیت الله مصباح یزدی بعد از علامه طباطبایی و فیلسوف مجاهد شهید مرتضی مطهری امید اسلام بود و خالصانه، متواضعانه و بی ادعا  زندگی کرد.

آیت الله سلیمانی در پایان با بیان اینکه جوانان قدر عمرشان را بدانند، خطاب به آنها گفت: نباید حضور در جلسات بزرگداشت علما را ساده بگیرید، البته علما هم از وجود آنان انرژی می گیرند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha