جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سلیمانی

حوزه /نماینده ولی فقیه در کاشان، ایجاد امنیت روحی، روانی و اجتماعی را از مهمترین وظایف امام جمعه دانست و گفت: امام جمعه ای که اسیر جناح و حزب خاصی شود، امام جمعه نیست. وظیفه امام جمعه پاسداری از حقوق مردم، قرآن، مذهب و پیاده کردن احکام الهی، عدالت اجتماعی و تحقق اهداف انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان آیت الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه کاشان، امروز در اولین خطبه نماز جمعه اش با تقدیر از زحمات دو سفیر ولایت مرحوم آیت الله سیدمهدی یثربی(ره) و آیت الله عبدالنبی نمازی در سنگبربانی نماز جمعه کاشان، گفت: از حسن اعتماد مقام معظم رهبری به حقیر تشکر و قدردانی می کنم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام جمعه باید کسی باشد که مخاطبینش را فراجناحی و به شعاع  کل جمعیت اسلامی و ایمانی ببیند، ادامه داد: امام جمعه باید کسی باشد که خروجی کارش ایجاد فرهنگ هویت بخشی، هم بستگی، خدا خواهی و انسجام بخشی اجتماعی باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان، ایجاد امنیت روحی، روانی و اجتماعی را از مهمترین وظایف امام جمعه دانست و گفت: امام جمعه ای که اسیر جناح و حزب خاصی شود، امام جمعه نیست. وظیفه امام جمعه پاسداری از حقوق مردم، قرآن، مذهب و پیاده کردن احکام الهی، عدالت اجتماعی و تحقق اهداف انقلاب اسلامی  است.

وی به نقش روحانیت شیعه طی ۱۴۰۰ سال گذشته در دفاع از حقوق مردم در برابر حکومت های ظالم اشاره کرد و گفت: همان طور که مردم اعتماد به جایگاه روحانیت دارند، امام جمعه هم وظیفه پاسداری و نگهداری از این اعتماد را دارد.

آیت الله سلیمانی، استقلال شیعه در تمام دوران را مدیون روحانیون مجاهد و مبارز دانست و تصریح کرد: روحانیت شیعه در تمام دوران با تکیه بر فریضه امربه معروف و نهی از منکر به روشنگری جامعه در برابر بزرگترین قدرت های استکباری پرداخته است.

وی، به فتوای میرزا محمد مجاهد علیه تجاوز روس ها در دوران محمدشاه قاجار و فتوای میرزای شیرازی بزرگ در تحریم تنباکو جهت حففظ استقلال اقتصادی ایران در زمان ناصرالدین شاه اشاره کرد و گفت: مجاهدت شیخ فضل الله نوری برای استقرار مشروطه مشروعه در زمان مظفرالدین شاه و مجاهدات و مبارزات مدرس در برابر رضاه شاه حاصل تلاش روحانیون مبارز در دفاع از حقوق مردم می باشد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: نقش عالم بزرگ آیت الله کاشانی از دیار دارالمومنین کاشان در قیام ۳۰ تیر، جریان ملی شدن نفت و بستن لوله نفت به روی استکبار جهانی نشان از نقش تاثیر گذار روحانیون شیعه در دفاع از حقوق مردم دارد.

وی، به نقش امام راحل و رهبری معظم انقلاب در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: امام جمعه که منتسب به این جایگاه است و باید تربیون، زبان، بیان، کلام و گفتارش تداعی گر این نقش در جامعه باشد.

آیت الله سلیمانی به  قیام مردم قم در ۱۹دی ماه ۶۵ دوران خفقان و اختناق رژیم طاغوت اشاره کرد و اظهار کرد: این قیام رژیم ستمشاهی را خشکاند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha