دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سید موسی موسی

حوزه/ رئیس مجمع نمایندگان طلاب آذربایجان غربی گفت: کتاب‌های آیت الله مصباح یزدی، نشان می‌دهد ایشان دارای شخصیت علمی قوی بودند و نزدیک صدوبیست جلد کتاب تخصصی که هرکدام برای خود دانشگاه علوم هستند، از ایشان منتشر شده است.

حجت‌الاسلام سید موسی موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خبرگزاری حوزه، در ارومیه، به تبیین برخی ابعاد شخصیتی آیت‌الله مصباح یزدی پرداخت، اظهار داشت: در بُعد اخلاقی آیت‌الله مصباح اسوه به تمام معنای تقوا بودند، ایشان با وجود داشتن دانش، علم و فرزانگی، درعین ‌حال بسیار متواضع بودند؛ برخوردهای این عالم کم نظیر با شخصیت‌های علمی و فرزانگان و حتی با شاگردان خود همراه با تواضع بود و در یک ‌کلام سیره اخلاقیِ نبی مکرم اسلام، در ایشان تبلور داشت.

وی با بیان اینکه آیت الله مصباح از اوایل طلبگی در پاسخ به شبهات ورود داشته و در این حوزه به توانمندی‌های بزرگی دست پیدا کرده بودند، تصریح کرد: کرسی‌های درس آیت‌الله مصباح بسیار علمی بود و ایشان، قبل و بعد از انقلاب، با گرایش‌ها و تفکرات مختلف مناظراتی را برگزار کرده و با آن‌ها به جدال احسن پرداخته و به شبهات مطرح شده در حوزه‌های مختلف پاسخ می‌دادند که برخی از این‌ها منتشر شده و قابل دسترسی است و تمام این‌ها نشان از دانش روزافزون وی دارد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب آذربایجان غربی در ادامه افزود: کتاب‌های منشره شده آیت الله مصباح یزدی، گویای علم و دانش روزافزون ایشان است و همه این‌ها نشان می‌دهد ایشان دارای شخصیت علمی قوی بودند و نزدیک صدوبیست جلد کتاب تخصصی که هرکدام برای خود دانشگاه علوم هستند، از ایشان منتشر شده است و یقیناً بُعد علمی این عالم کم نظیر برای کسی پوشیده نیست.

وی در ادامه به بُعد انقلابی آیت‌الله مصباح اشاره کرد و گفت: آیت‌الله مصباح در تمام عرصه‌ها حضور فعال و کارآمد داشت و از سال ۴۲ همراه با امام بود و بعد از پیروزی نهضت امام خمینی همواره همراه امامین انقلاب بوده و در عرصه‌های مختلف نقش اساسی داشتند؛ ایشان در جهت تقویت نظام اسلامی و پشتیبانی از ولایت‌فقیه ثابت‌قدم بود و هم در بعد نظری و هم عملی به مسئله‌ ولایت مطلقه‌ی فقیه پافشاری می‌کرد و در حمایت از مبانی نظام اسلامی و ولایت‌فقیه به‌عنوان یک عالم انقلابی پیشرو بودند و باید این شخصیت در عرصه‌های متعدد الگوی طلاب و روحانیون باشد.

حجت‌الاسلام موسوی چهارمین بُعد از شخصیت آیت‌الله مصباح یزدی را اجرایی عنوان کرد و بیان داشت: آیت‌الله مصباح دارای مدیریتی احسن و قوی و صاحب سبک و نظر بودند که رهبر انقلاب هم در پیام خود از بین آن‌همه شاخصه‌هایی که آیت‌الله مصباح یزدی داشتند به مدیریت شایسته ایشان اشاره کردند و این عالم انقلابی با تأسیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) به تربیت شاگردان مبرز اقدام کردند که امروز برخی از این شاگردان جزو فحول و شخصیت‌های والای حوزه علمیه به شمار می‌روند که در عرصه‌های مختلف دانشی نظریه‌پردازی می‌کنند.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • هادی IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
    0 0
    سخنتان از نظر آنها که کتب ایشان را مطالعه کرده‌اند کاملا صحیح است. رحمت خدا بر آیت‌الله مصباح یزدی که حقا و انصافا بی نظیر بودند و هستند و خواهند بود. و کلام آیت‌الله مشکینی درباره ایشان جزء دقیق ترین نظراتی است که درباره ایشان شنيده ام که ۱۴۰۰ سال هزاران هزار نفر باید وارد حوزه شوند و درس بخوانند تا از میان آنان فقط یک نفر بشود آیت الله مصباح یزدی. به جرات می‌توان گفت رفتن ایشان بزرگترین خسارت برای حوزه های علمیه در سی سال گذشته بود.