شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ مراسم وداع با پیکر آیت االله مصباح یزدی(ره)

حوزه/ در پی ارتحال آیت الله مصباح یزدی، جمعی از مسئولان استان، در پیام های جداگانه‌ای ارتحال این عالم انقلابی را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، در پی ارتحال آیت الله مصباح یزدی، جمعی از مسئولان استان، در پیام های جداگانه‌ای ارتحال این عالم انقلابی را تسلیت گفتند.

 پیام تسلیت مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان همدان:

بسم الله الرحمن الرحیم
قال الله الحکیم: "یرفع الله الذین آمنوا منکم والذین اوتوا العلم درجات والله بما تعملون خبیر"

آیت الله علامه محمد تقی مصباح از نوادر علمای جهان اسلام بود که جامع معقول و منقول بشمار می‌آمد، او با کسب درجات فوق العاده علم و عمل، از مجتهدان تراز اول و حکمای عالیقدر و شناخته شده در مجامع علمی دنیا بود.

امروز حوزه‌های جهان اسلام داغدار از دست دادن رکنی از ارکان علوم اسلامی و فقیهی از نامداران معاصر است.

مجمع نمایندگان طلاب وفضلای همدانی مقیم حوزه علمیه قم ضمن تسلیت به مقام معظم رهبری و مراجع محترم تقلید و امت اسلامی برای این مرزدار ایدیولوژیک علوم اسلامی علو درجات و برای شاگردان معظم له صبر و پایداری در راه استاد عظیم الشان را طلب می‌نماید.

آری داغ این عمار ولایت در سالگرد شهادت مالک اشتر رهبری، داغی برداغ فراق یاران انقلاب و نظام بود که از خدای بزرگ برای همگان ثواب و اجر و پاداش را مسئلت می‌نماییم.

 پیام مجمع طلاب و روحانیت شهر بهار:

بسمه تعالی

قال امیرالمومنین علی(ع):
العلماء باقون مابقی اللیل و النهار

رحلت مجاهد فی سبیل الله و ناصر ولی الله حضرت آیت‌الله العظمی مصباح یزدی (رض)  قلب قاطبه امت حزب الله را محزون کرد.

سال‌ها جهاد علمی و علی الخصوص بزرگترین جهاد ایشان که جهاد سیاسی بود، مایه دلگرمی دوستان و خاری به چشم دشمنان اسلام و انقلاب بود و شاید به این جهت رحلت این عمار انقلاب با سالگرد شهادت علمدار انقلاب حاج قاسم سلیمانی مصادف شد.

این ثلمه را محضر حضرت ولی عصر (عج) و ولی امر مسلمین جهان مقام معظم رهبری تسلیت عرض می‌نماییم

حمیدرضا حاجی بابایی، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی:

بسم الله الرحمن الرحیم

روح بلند فیلسوف عالی مقام، عمار انقلاب، حکیم و فقیه متقی، حضرت آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در جوار حق آرام گرفت. آیت‌الله مصباح یزدی به عنوان یکی از استوانه‌های انقلاب اسلامی، با بصیرت، زمان شناسی، عشق به ولایت، پاسداری از ارزش‌ها، شجاعت، احاطه علمی، تواضع، دشمن شناسی به تربیت و پرورش جوانان انقلابی اهتمام نمودند.

عمر پرخیر و برکت این یاور راستین ولایت با تالیف، تحقیق، سخنرانی‌های روشنگرانه، تاسیس مرکز پژوهش‌های امام خمینی(ره) و ترویج مکتب اهل بیت منشا اثرات فراوان بوده است، آن عالم عالیقدر در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی ایران نقش آفرینی نموده است. این ضایعه عظیم را به محضر حضرت ولیعصر(عج)، رهبر معظم انقلاب(حفظه الله)، حوزه‌های علمیه، بیت مکرم ایشان، ملت بزرگ ایران به ویژه جامعه علمی تسلیت می‌گویم و رحمت واسعه الهی و علو درجات را از درگاه خداوند سبحان برای آن عالم عامل مسالت می‌نمایم.

حجت الاسلام احد آزادی خواه، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی:

بسم الله الرحمن الرحیم 

[إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ]

بار دیگر حوزه‌های علمیه با تأسف و اندوه وافر در سوگ شخصیتی از تبار علم و حکمت و عرفان نشست. حضرت آیت الله آقای حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی به حق آیتی بود که سیر علمی، معرفتی و فلسفی را با عمل اخلاقی و حالات ربانی در هم آمیخت و از خود الگوئی ارائه کرد که تا همیشه درس‌آموز تاریخ است.

تألیفات عدیده‌اش در زمینه‌های مورد نیاز جامعه و مورد نیاز حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها که بعضی با قلمی روان ترسیم‌گر ضرورت‌های فکری و اخلاقی جامعه است و بخشی دیگر از جهاد علمی اوست.

تأسیس مراکز علمی به ویژه موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) که حقاً حوزه علمیه قم و حوزه‌های علمیه را در پاسخگویی به سؤالات و ابهام‌های نسل انقلاب پربار و دستی پر از دانش و بینش برای آنها به ارمغان آورد. این شخصیت عظیم القدر که به خوبی از خورشید تابناک مکتب جعفری استفاده کرد استوانه‌ای مستحکم از علم و حکمت در حوزه‌های علمیه شد و به حق از افتخارات و بالندگی‌های کرسی فلسفه و کرسی معرفت و بصیرت و کرسی جهاد علمی محسوب می‌شود.

اینجانب که خود از ارادتمندان این عالم مخلص بوده و هستم با دلی پراندوه این ضایعه را به محضر مقام معظم رهبری و به حوزه‌های علمیه و به بیت شریفشان و به تلامیذ و ارادتمندان آن حکیم سفر کرده تسلیت گفته و بهره‌مندیش از محضر مولای کریم و روح ریحان بهشتی را مسئلت دارم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha