جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
پیام تسلیت امام جمعه سنقر و کلیایی بمناسبت ارتحال علامه مصباح یزدی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاضی دزفولی گفت: آیت الله مصباح مصداق بارز حدیث «کَمَالَ اَلدِّینِ طَلَبُ اَلْعِلْمِ وَ اَلْعَمَلُ بِهِ» بوده و یک عالم عامل به تمام معنا بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی قاضی دزفولی، امام‌جمعه دزفول، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت آیت الله مصباح یزدی به بیان ابعاد شخصیتی این عالم ربانی پرداخت و اظهار داشت: اشخاص و شخصیت‌های بزرگ را باید یا از اساتید آن‌ها شناخت یا از شاگردانی که تربیت کردند که در مورد علامه مصباح از هر دو راه می‌توانیم پی به ابعاد شخصیت علمی معرفتی ایشان ببریم زیرا ایشان نزد علمای بزرگی چون امام راحل، علامه طباطبائی، آیت‌الله‌العظمی بهجت و... کسب فیض کرده و توانست شاگردان ممتازی چون آیت‌الله محمود رجبی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا فیاضی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی آقا تهرانی و... تربیت کند.

وی افزود: آیت الله مصباح از جهت جامعیت و جامع‌الاطراف بودن شخصیت کم‌نظیری بود. ایشان هم یک چهره‌ی انقلابی باسابقه طولانی در مبارزه با طاغوت بود هم از جهت علمی در فقه، اصول، تفسیر، حکمت و فلسفه یک شخصیت مطرح بوده و همچنین در سیر و سلوک نظری و عملی به‌مراتب بالایی دست‌یافته بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاضی دزفولی، با اشاره به حدیثی امیرالمؤمنین(ع) مبنی بر «کَمَالَ اَلدِّینِ طَلَبُ اَلْعِلْمِ وَ اَلْعَمَلُ بِهِ»، خاطرنشان کرد: علامه مصباح یزدی مصداق بارز حدیث «کَمَالَ اَلدِّینِ طَلَبُ اَلْعِلْمِ وَ اَلْعَمَلُ بِهِ»  بوده و یک عالم عامل به‌تمام‌معنا بود.

امام‌جمعه دزفول، در ادامه به بیان استعداد و نبوغ بالای آیت الله مصباح پرداخت و بیان کرد: علامه مصباح آن‌چنان نبوغ و استعداد بالایی داشت که اجازه نمی‌داد حتی یک کلمه از کلمات اساتیدش هدر برود و همه مطلب را فرامی‌گرفت.

وی در ادامه اظهار داشت: آیت الله مصباح ازآن‌جهت که یک شخصیت جامع‌الاطراف بوده که هم در عرصه اعتقاد و اندیشه و جریانات فکری  و هم در عرصه سیر و سلوک و عمل به دین کم نظیر بود؛ از این رو دشمن از هرکجا که درصدد ضربه زدن به اسلام و مسلمین برمی‌آمد آیت الله مصباح را مانند یک سد محکم در مقابل خود می‌دید و به همین دلیل درصدد نفرت پراکنی نسبت به این شخصیت بزرگوار برآمد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قاضی دزفولی، در پایان گفت: آیت الله مصباح پاسدار اعتقاد و اندیشه دین بوده و از مرز اندیشه و اعتقادات دینی دفاع می‌کرد همچنین وی مایه افتخار روحانیت شیعه در کل جهان است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha