سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام نوایی

حوزه/ مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه در زمان ما و در این برهه از تاریخ به‌اندازه‌ای شبهات عرضه شده که با هیچ دوره‌ای قابل‌مقایسه نیست، گفت: آیت‌الله مصباح یزدی در برابر این شبهات مطروحه علیه اسلام و انقلاب و نظام اسلامی سدّ محکمی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر نوایی، مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان، امروز در مدرسه علمیه الزهرا (س) بجنورد، با گرامیداشت ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی، اظهار کرد: رحلت این عالم ربانی ضایعه بزرگی است.

وی با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام، افزود: حضرت محمد (ص) می‌فرماید: «مَوتُ العالِمِ مُصیبَةٌ لا تُجبَرُ و ثُلمَةٌ لا تُسَدُّ و هُوَ نَجمٌ طـمِسَ و مَوتُ قَبیلَةٍ أیسَرُ مِن مَوتِ عالِمٍ»؛ یعنی مرگ عالم مصیبتی جبران‌ناپذیر و رخنه‌ای بسته ناشدنی است، او ستاره‌ای است که غروب می‌کند و مرگ یک قبیله آسان‌تر از مرگ یک عالم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوایی با بیان اینکه مرحوم مصباح یزدی مجهز به علوم دینی زمان خود بود، ادامه داد: شخصیت آیت‌الله مصباح جامع‌الاطراف بود و به دلیل ویژگی‌های برجسته‌ای که داشت در برابر شبهات مختلف محکم و مقتدر می‌ایستاد.

وی با اشاره به اینکه شبهات و هجمه‌ها علیه دین مبین اسلام از زمان پیغمبر (ص) بود و همچنان ادامه دارد، گفت: یهودی‌ها، نصرانی‌ها و مسیحی‌ها در برابر پیغمبر (ص) و علی (ع) شبهه‌های فراوانی تولید می‌کردند و ائمه ما نیز در معرض هجوم شبهات بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوایی افزود: در زمان ما و در این برهه از تاریخ به‌اندازه‌ای شبهات عرضه شده که با هیچ دوره‌ای قابل‌مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه آیت‌الله مصباح یزدی در برابر شبهات مطروحه علیه اسلام و انقلاب و نظام اسلامی سد محکمی بود، اضافه کرد: ایشان شخصیت فرزانه، پرمایه و اثرگذار و مجهز به علوم عقلی و نقلی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوایی گفت: مرحوم مصباح یزدی اندیشمند سیاسی بود؛ زیرا هر اندیشمندی دانشمند است ولی هر دانشمندی اندیشمند سیاسی نیست و تألیف کتاب‌هایی نظیر حکومت اسلامی، انقلاب اسلامی و نظریه درباره ولایت‌فقیه توسط آیت‌الله مصباح مؤید این مطلب است.

وی ادامه داد: بعضی‌ها عالم هستند ولی متخلق نیستند؛ اما مرحوم آیت‌الله مصباح انسانی ولایتمدار، متخلق به اخلاق اسلامی، وارسته و مردمی بود، ایشان همواره از آیت‌الله بهجت به نیکی یاد می‌کرد و سعی داشت منش آیت‌الله بهجت(ره) را در خود داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوایی با اشاره به اینکه آیت‌الله مصباح آشنا به زمان و مکاتب و اندیشه روز بود و با مکاتب و بحث‌های سیاسی آشنایی داشت، افزود: این عالم بزرگ مفسر کبیر بود و تفسیر قرآن را به متن جامعه وارد می‌کرد، موضوعی که خود منشأ برکات و ثمرات بی‌شماری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha