جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یحیی کمال

حوزه/ مدیرکل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: مبلغان و مبلغات طرح خانواده باید برای محتوای تبلیغ خود از مطالب کارشناسی شده و متقن و مبتنی بر منابع قرآنی و دینی استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین یحیی کمال در جلسه توجیهی مبلغات خانواده که به همت اداره کل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در سالن رضوان این معاونت برگزار شد، بر ضرورت تبلیغ در عرصه خانواده تاکید کرد و ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار سلیمانی اظهار داشت: طی سال های گذشته در عرصه تبلیغ تخصصی در زمینه آسیب های اجتماعی و بحث خانواده فعالیت های بسیار گسترده ای در دفتر تبلیغات اسلامی از طریق اعزام مبلغان و مبلغات تخصصی  به مناطق مختلف انجام می گرفت.

وی گفت: بعد از انتقال فعالیت های تبلیغ تخصصی به اداره کل تبلیغ تخصصی، موضوع بکارگیری مبلغان و مبلغات آموزش دیده غیرمتخصص به جهت عملیاتی شدن آموزش ها و افزایش توانمندی و کسب تجربه و زمینه ارتقاء این دسته از مبلغان و مبلغات به رتبه تخصصی مطرح شد.

مدیر کل تبلیغ عمومی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: با جلسات متعددی که با میز خانواده و همچنین با حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد «معاون محترم فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی» صورت گرفت، به این نتیجه رسیدیم که برای فعالیت های این دسته از مبلغان و مبلغات، اعزام هایی با عنوان «اعزام مبلغ خانواده» انجام شود تا مبلغان مذکور، آموزش هایی که دیده اند را عملیاتی نموده و در حقیقت کارورزی اتفاق بیافتد.

وی، توجه به مکتب اهل بیت(ع) در عرصه تبلیغ را امری مهم برشمرد و افزود: با توجه به فرصت تبلیغ پیش رو در ایام فاطمیه، باید مکتب اهل بیت(ع) و مکتب فاطمی در جامعه گسترش داده شود تا باورهای دینی در خانواده ها مستحکم گردد.

حجت الاسلام والمسلمین کمال بر اهمیت و تأثیرگذاری خانواده در تربیت و شکل گیری هویت جوانان اشاره کرد و در شکل گیری هویت جوانان، عوامل مختلفی موثر است، اظهار داشت: یکی از مهمترین آنان، خانواده می باشد و اگر از عامل «همسالان» نیز یاد شود، باز هم عنصر خانواده در تربیت جوان نقش بسیار مهمی را ایفاء می کند.

وی ضمن توصیه به مبلغات در جهت اثربخشی بیشتر تبلیغ آنان در گسترش باورهای دینی و کاهش آسیب های اجتماعی در میان خانواده، گفت: لازم است آگاهی و دانش مبلغات در موضوعات خانواده، از جمله نقش و جایگاه خانواده، عوامل مؤثر در شکل گیری هویت جوان، عوامل مؤثر در تزلزل خانواده از منظر قرآن، ارتقاء یافته و بروزرسانی شود.

حجت الاسلام والمسلمین کمال خاطرنشان کرد: ضروریست که مبلغ دین در ارائه راهکارها و محتوای تبلیغی خود از مطالب متقن، مستند به منابع دینی و قرآنی و نظرات علماء و فقها و کارشناسان اسلامی استفاده کند و از اظهار نظر بر اساس نظرات و سلایق و تمایلات شخصی، خودداری نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha