سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/ همایش بزرگداشت «سربازان ولایت» در سمنان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین رستمیان گفت: وجه مشترک آیت الله مصباح و حاج قاسم ولایتمداری و دشمن شناسی بود، اما میدان ها فرق می کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رستمیان، در همایش سربازان ولایت و تجلیل از خواهران طلبه جهادگر و فعال در مبارزه با کرونا، در سالن همایش بنت المصطفی (س) در مجتمع حوزوی الزهرا (س) سمنان، اظهار داشت: در میدان مجاهدت ها؛ ۲ مدل مجاهدت داریم ۱. «مجاهدت علمی» ۲. «مجاهدت نظامی».

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه اگر بخواهیم حضرت زهرا (س) را معرفی کنیم، می گوییم ولایت مدار بود، پس باید مرکز ثقل و نهایت کار به این عرصه هدایت شود، تصریح کرد: وجه مشترک آیت الله مصباح و حاج قاسم ولایتمداری و دشمن شناسی بود، اما میدان ها فرق می کرد.

وی افزود: میدان های مجاهدت برای آیت الله مصباح یزدی و شهید حاج قاسم سلیمانی متفاوت بود و یکی میدان تحرک نظامی دشمن را رصد می کرد و دیگری در فضای میدان علمی برای مبارزه با دشمن قدم برمیداشت.

حجت الاسلام و المسلمین رستمیان خاطرنشان کرد: کاری که حاج قاسم سردار عزیز دلها کرد، در تاریخ ماندگار شد؛ اگر داعش مسلط می شد و این ایستادگی و مقاومت شکل نمی گرفت، چه به سر دنیای بشریت می آمد؟ آن هایی که داعش را شکل دادند از بازگشت داعش به کشور خودشان وحشت داشتند.

وی با اشاره به اینکه ولایتمداری یکی از ویژگی های حاج قاسم برای آمدن به میدان برای جهاد نظامی بود، گفت: سردار در میدان فرهنگی هم جهاد داشتند؛ حاج قاسم یک مکتب است، اما مردم او را در میدان جهاد نظامی می شناختند.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه آنچه در زمان غیبت امام عصر(عج)، اسلام و بشریت و مسلمانان را حفظ می کند، جهاد علمی است، افزود: کاری که آیت الله مصباح یزدی کردند این بود که وقتی انقلاب شکل گرفت، باید نیروهایی برای نظام تربیت می شد، لذا با تاسیس موسسه پژوهشی حضرت امام (ره) این دغدغه را داشت که باید طلابی به روز و آشنا به مسائل روز و دانش های مختلف تربیت شود و این کار را با جدیت دنبال می کرد.

وی با اشاره به تعبیرات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) در مورد آیت الله مصباح یزدی گفت: مقام معظم رهبری در مورد آیت الله مصباح یزدی فرموده بودند «خوشبختانه یکی از موفقیت‌های آقای مصباح یزدی در قم این است که ایشان برخلاف خیلی از فضلای ما که فضلشان در خودشان منحصر مانده، فضلش در شاگردان خوب سرریز شده است.» و اینکه «بنده نزدیک به چهل سال است که جناب آقای مصباح را می‌شناسم و به ایشان به عنوان، یک فقیه، فیلسوف، متفکر و صاحب نظر در مسائل اساسی اسلام ارادت دارم».

حجت الاسلام و المسلمین رستمیان با بیان اینکه طلبه هایی که آیت الله مصباح یزدی(ره) تربیت کردند، می توانند راه ایشان را ادامه دهند، گفت: مرحوم علامه مجلسی از کتابهای «احتجاج» و  تفسیر منسوب به امام حسن عسکری (ع) نقل می کند که ایشان از قول جد بزرگوار خود حضرت امام کاظم (ع) فرمودند «یک عالم دین شناس که با تعلیم نیازمندیهای دینی ایتام ما آنان را نجات می دهد همان یتیمانی که محروم از حضور ما و دیدن ما هستند چنین عالمی بیش از هزار عابد باعث سختی و ناراحتی ابلیس است چون همت عابد مصرف خودش است و این عالم در کنار نفس خود به نفوس مردان و زنان از بندگان خدا نیز اهتمام دارد تا ایشان را از دست ابلیس و پیروانش نجات دهد این عالم از هزار هزار مرد عابد و هزار هزار زن عابد در نزد خداوند برتر است».

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha