پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
رهبران مذهبی بریتانیا در بازگشایی عبادتگاه‌ها احتیاط می‌کنند

حوزه/ با وجود اعلام دولت بریتانیا مبنی بر معافیت عبادتگاه‌ها از محدودیت‌های شدید اعمال شده به خاطر شیوع ویروس کرونای جهش یافته، رهبران مذهبی نسبت به باز نگه داشتن اماکن عبادی احتیاط می‌ورزند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، رهبران مذهبی در انگلیس خواستار احتیاط در رابطه با معافیت از قرنطینه کرونا شدند. و درحالی که در بیانیه تعطیلی‌ها به خاطر کرونای جهش یافته، کلیساها و مساجد بریتانیا از قرنطینه معاف شده‌اند، برخی رهبران مذهبی مخالف این اعلام هستند.

کلیسای انگلیس گفت که بعضی از افراد ممکن است احساس کنند که در حال حاضر بهتر است مراسم عبادی حضوری نداشته باشیم و روحانیانی که نگرانی دارند باید در خانه بمانند و مراقبت ویژه کنند.

 طی بیانیه‌ای سارا مولالی، اسقفی در لندن پیرامون بیماری همه‌گیر گفت: ما همچنان از دستورالعمل‌ها پیروی خواهیم کرد و اطمینان حاصل می‌کنیم که کلیساها تا آنجا که ممکن است امن باشند.

در این میان اما برخی از روحانیون نسبت به معافیت در برابر شیوع ویروس ابراز نگرانی کردند.

آلیس اسمیت ، نایب القدس سنت جان کلیسای بشارت دهنده در پارک براونزوود ، شمال لندن ، در توئیتر خود نوشت: بخشی از من آرزو می‌کند که کلیساها بسته بودند تا ما مجبور نشویم این تصمیم را بگیریم.

اسمیت به گاردین گفت: مزایای عبادت عمومی بسیار زیاد است - به ویژه اینکه اکثر جماعت من دسترسی ضعیفی به فناوری دارند

با این حال وی در ادامه افزود:  اگرچه فکر می‌کند که ساختمان کلیسایش از نظر کرونا ایمن است اما می‌دانم که بسیاری برای بانک غذا و آشپزخانه به اینجا می‌آیند.

وی گفت: من صادقانه نمی‌دانم بهترین کار چیست. اگر دولت ما را مجبور به تعطیلی می‌کرد ممکن بود ناراحت شویم ولی حداقل تکلیف روشن بود.

هارون خان ، دبیرکل شورای مسلمانان انگلیس نیز گفت که برخی از مساجد در انگلیس «از سر احتیاط» داوطلبانه فعالیت‌های اجتماعی را در هفته‌های گذشته متوقف کرده‌اند و بسیاری از مسلمانان در مورد خطرات رفتن به مسجد؛ در منزل نماز اقامه می‌کنند.

وی افزود که مساجد باید «در انتخاب باز ماندن در معرض حضور مردم» بسیار مراقبت کنند ، و برای افرادی که در خانه می‌مانند خدمات و دعاهای آنلاین ارائه دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha