جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار مدیرگروه های جهادی با آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ مدیر گروه‌های جهادی اهواز در راستای ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و خدمات انجام شده در مناطق محروم، با آیت الله موسوی جزایری، دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، مدیران جهادی مدارس علمیه اهواز به منظور برنامه ریزی برای تجمیع گروه‌های جهادی برای اعزام نیروهای جهادی به منطقه کوی ابوذر اهواز با آیت‌الله موسوی جزایری دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام پرچم، فرمانده بسیج طلاب خوزستان، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و سالگرد سردار شهید قاسم سلیمانی به لزوم تمرکز در انجام کارهای عمرانی تأکید کرد و اظهار داشت: گروه‌های جهادی در استان خوزستان تاکنون طرح‌های ساخت‌وساز زیادی را به انجام رساندند ولی به علت اینکه کارهای آن‌ها به‌صورت پراکنده صورت گرفته متأسفانه اثرات چندانی در زندگی اهالی منطقه نداشته و فعالیت‌های آن‌ها ملموس نبوده است؛ لذا باید گروه‌های جهادی در انجام کارهای عمرانی متمرکز شوند تا بتوانند کارهای بزرگی را انجام دهند.

وی افزود: کارهای جهادی عمرانی کارهای ماندگار و پربرکتی هستند و آثار این کارها را وقتی در چهره صاحب‌خانه می‌بینیم تمام خستگی‌ها از بدنمان خارج می‌شود و این موضوع باتجربه به ما ثابت‌شده است.

در ادامه حجت‌الاسلام سلطانی، مسئول طرح محرومیت‌زدایی شهید سلیمانی در منطقه کوی ابوذر، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های جهادی صورت گرفته بیان کرد: منطقه منبع آب یکی از مناطق بسیار محروم استان خوزستان است که از بعد انقلاب تاکنون کار مفیدی در این مناطق صورت نگرفته بحمدالله با همکاری سپاه پاسداران و گروه‌های جهادی توانستیم ۲۰۰ خانه در این منطقه را تعمیر کنیم که موجب شادی بسیار اهالی منطقه شد.

وی افزود: بعد از منبع آب به سراغ مناطق چهارصد دستگاه، حصیرآباد، ۲۰ متری شهرداری و آل صافی رفتیم و بنا داریم ۱۰۰ خانه دیگر را در این مناطق تعمیر کنیم فلذا حسب‌الامر آیت‌الله موسوی جزایری در استفاده از ظرفیت حوزه علمیه در این طرح محرومیت‌زدایی بنا داریم از گروه‌های جهادی طلاب جهت کارهای تعمیراتی در این طرح استفاده کنیم. 

در بخش دیگر این جلسه  کلیپی از وضعیت اسفناک برخی از ساکنین مناطق منبع آب، چهارصد دستگاه، حصیرآباد، ۲۰ متری شهرداری و آل صافی برای حاضرین پخش شد.

در ادامه آیت‌الله موسوی جزایری پس از مشاهده کلیپ اظهار داشت: مشاهده محرومیت و وضعیت منازل این شهروندان قلب هر مسلمانی را به درد می‌آورد در این خصوص همه ما باید احساس وظیفه کنیم و هرچه در توان داریم برای رفع محرومیت به‌کارگیریم. 

رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان در پایان ضمن قدردانی از فعالیت‌های جهادی صورت گرفته  بر لزوم استمرار فعالیت‌ گروه‌های جهادی در عرصه محرومیت‌زدایی تأکید کرد و افزود: لازم است در این خصوص از خیرین و مؤمنین نیز دعوت گردد تا در این کار خداپسندانه شریک شوند، بنده نیز به‌نوبه‌ی خود برای سهیم شدن در این امر خیر اعلام آمادگی می‌کنم.

در پایان این جلسه نقاط ضعف و قوت طرح محرومیت‌زدایی شهید سلیمانی در منطقه کوی ابوذر موردبررسی حاضرین قرار گرفت و پیشنهادانی برای ثمربخشی بیشتر این طرح مطرح شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha