شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سلیمانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه پژوهش و تحقیقات در دانشگاه‌ها باید حرف اول را بزند، گفت: معاونت های پژوهشی باید جایگاه قدرتمند در دانشگاهها داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، ظهر امروز در مراسم اختتامیه پژوهش، بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی و اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و اربعین دانشمند هسته ای کشور فخری زاده در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان اظهار داشت: در زمان سابق بر اساس مصوب وزارت علوم دانشگاهی که ۱۵ درصد اعتباراتش مربوط به پژوهش و تحقیقات نبود، آن دانشگاه هیچ ارزشی نداشت.

وی با انتقاد از کمبود بودجه پژوهشی و تحقیقاتی در دانشگاه‌ها گفت: به خاطر کمبود اعتبارات پژوهشی هنوز نتوانسته ایم فرمایشات رهبری را در زودتر از زمان مقرر در رسیدن به کرسی استاندارد علمی جهانی محقق کنیم.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه پژوهش و تحقیقات در دانشگاهها باید حرف اول را بزند، گفت: معاونت های پژوهشی باید جایگاه قدرتمند در دانشگاهها داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاهی که معاونت پژوهشی آن یک سر و گردن جلوتر از معاونت آموزشی نباشد به یک دانشگاه راکد و متوقف تبدیل می شود.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه حوزه های علمیه به حمدالله با منشوری که از سوی رهبری در سفر به قم مشخص فرمودند صدها مرکز پژوهشی پیدا کرده است، گفت: در حالی که قبل از انقلاب کانون مشترک حوزه و دانشگاه نداشتیم امروز در روانشناسی، اقتصاد، جامعه شناسی و دانش پزشکی این کانون مشترک را در حوزه و دانشگاه داریم.

وی، با بیان اینکه بچه های ایرانی از نظر ضریب هوشی در دنیا حرف اول را می زنند، گفت: ضریب هوشی یک پسر بچه ایرانی که حرف اول را در نقاشی و هنر در ژاپن زد باعث می شود که دو سال تمام اثر هنری این ایرانی در فرودگاه توکیو در معرض دید جهانیان قرار گیرد.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه وظیفه وزارت علوم و سازمان مرکزی دانشگاه مرکزی آزاد اسلامی در اولویت قرار دادن پژوهش و تحقیقات است، گفت: وظیفه دانشگاه آزاد فقط گرفتن شهریه برای واحدها نیست، بلکه وظیفه دارد در واحدی هایی که پژوهش درخشش دارد پشتیبانی کند.

وی با قدردانی از پژوهشگران، محققان، مولفان و صاحبان مقالات گفت: مقالات ارائه شده در این مراسم در مقیاس با آمار اساتید بالای این دانشگاه مقداری کم می باشد، لذا امیدواریم شاهد مقالات زیباتر و آبرمنداته تری در این دانشگاه باشیم.

وی در پایان اربعین شهادت دانشمند هسته ای کشور فخری زاده، ارتحال ملکوتی عالم کم نظیر آیت الله مصباح یزدی و سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی را گرامیداشت و شایان ذکراست در پایان مراسم از پژوهشگران، مولفان، مخترعان  و منتخبان قرآنی دانشگاه  آزاد اسلامی کاشان  تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha