جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فیلم

حوزه/ آیین اختتامیه بخش استانی شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با حضور داوران، هنرمندان و فیلم سازان، در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، آیین اختتامیه بخش استانی شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، امروز با حضور داوران، هنرمندان و فیلم سازان کردستان، در سینما بهمن سنندج برگزار شد.

دکتر سعیده گلابی، دبیر استانی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در این مراسم، اظهار داشت: در مجموعه ۱۲۵ اثر در بخش های مختلف به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که ۱۸ اثر در بخش فیلم کوتاه، ۲۵ اثر در بخش فیلم مستند، ۱۲ اثر در بخش پویانمایی، ۲۵ در بخش نماهنگ و ۴۵ اثر در بخشنامه به دبیرخانه ارسال شد.

دبیر استانی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت افزود: از موفقیت های دبیرخانه استانی جشنواره فیلم مقاومت استان کردستان این بود که توانستیم ۲ مقام کشوری یعنی غیر از آثاری که اینجا توسط داوران داوری شده، تقریبا از هر اثر سهیمه ای داشتیم که یک اثر را به بخش کشوری ارسال کنیم و در هر بخش مقام اول آن بخش را به دبیرخانه جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در بخش فیلم سازمان بسیجی ارسال کردیم.

وی در پایان سخنان خود بیانیه هیئت داوران شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت کردستان را قرائت کرد.

در این بیانیه آمده است:

۱) فیلمسازان در این دوره با نگاهی ژرف، به مسائل مختلف عرصه مقاومت پرداخته اند و علیرغم محدودیتها، از جمله شرایط ناشی از پاندمی کرونا آثاری در خور نام و هویت سینمای مقاومت خلق کردهاند.

۲) رشد چشمگیر آثار، یکی از بارزترین نمودهای جشنواره امسال است، به طوریکه انتخاب برترین ها از میان گزینه های متعدد، کاری دشوار برای ما بود.

۳) تنوع گونه ها و لحن ها و سبکهای مختلف، ویژگی دیگر فیلمهای جشنواره امسال است؛ که نشان از رشد و بالندگی فیلمسازان و متصدیان تولید فیلم است و صدالبته مایه خرسندی است.

۴) هیئت داوران به سهم خود از تلاش سینماگران در جشنواره جاری، برای نمایش حماسه، پایمردی و رشادت شهیدان و ایثارگران و آزادگان بی ادعا که سازندگان به حق تاریخ معاصر ایران عزیزمان هستند تشکر و قدردانی می کنند.

۵) در خاتمه توجه همه فیلمسازان حاضر در این دوره از جشنواره را دگربار به اهمیت فیلمنامه در تولید آثار سینمایی جلب می کنیم و امیدواریم در دوره های بعدی جشنواره شاهد رشد بیش از پیش محتوایی و فنی در فیلمنامه آثار تولیدی باشیم.

 هیئت داوران شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت کردستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha