پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سردار نوعی اقدم، همرزم شهید سلیمانی

حوزه/ سردار نوعی اقدم گفت: حاج قاسم سرباز محض ولایت بود؛ به‌طوری‌که وی در ولایت ذوب بود و تمام اعمال و رفتار وی در اجتماع در چهارچوب منویات مقام معظم رهبری خلاصه می‌شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، سردار نوعی اقدم، از فرماندهان جبهه مقاومت اسلامی، در دومین همایش مجازی «سردار سلیمانی، شاگرد مکتب اسلام»، از فرماندهان جبهه مقاومت و از هم‌رزمان شهید سلیمانی ضمن گرامیداشت و عرض تسلیت به مناسبت سالگرد عروج ملکوتی حاج قاسم سلیمانی گفت: مقام معظم رهبری در توصیف شهید قاسم سلیمانی فرمودند که ایشان یک مکتب است و او را یک فرد نگمارید.

وی به شاخصه‌های مکتب سلیمانی پرداخت و با بیان اینکه وی معرفت پیدا کردن به شخصیت حاج قاسم، صرفاً منوط به برگزاری چند مراسم نیست، اظهارکرد: لازمه دستیابی به معرفت سلیمانی عمل به مکتب آن است.

سردار نوعی اقدم گفت: حاج قاسم سرباز محض ولایت بود؛ به‌طوری‌که وی در ولایت ذوب بود و تمام اعمال و رفتار وی در اجتماع در چهارچوب منویات مقام معظم رهبری خلاصه می‌شد.

وی به تبیین مؤلفه‌های تشکیل‌دهنده مکتب حاج قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: «مؤلفه اعتقادی»، اولین مؤلفه مکتب حاج قاسم است و اولین چیزی که او را به مکتب تبدیل کرد خدایی بودن حاج قاسم بود. که از زیرمجموعه‌های این مؤلفه می‌توان به توکل و توسل به خداوند متعال و اهل‌بیت(ع) اشاره کرد.

این فرمانده جبهه مقاومت، از مؤلفه اخلاقی به‌عنوان دومین مؤلفه مکتب حاج قاسم نام برد و گفت: من در رکاب حاج قاسم سرباز کوچکی بودم و مهم‌ترین چیزی که از وی یاد گرفتم همین مؤلفه اخلاق محور بود.

سردار نوعی اقدم، با بیان اینکه «اخلاق» مهم‌ترین عنصر انسان‌سازی است گفت: مهر و عاطفه در میدان کارساز است و حاج قاسم با اخلاق خود توانست فرماندهی جدیدی را به دنیا ارائه کند و دنیا را محو تماشای خود قرار دهد.

 وی به اساتید و مربیان و کسانی که کار تربیتی انجام می‌دهند این نکته را متذکر شدند که در مقدمات تربیتی برای تأثیرگذاری از در اخلاق با عاطفه وارد شوید.

سردار نوعی اقدم، سومین مؤلفه را مسأله «تربیت و معرفت» بیان کرد و گفت: حاج قاسم با نوع رفتار و عملکردش چنان در تربیت افراد تأثیر می‌گذاشت که جوانان با گرایش‌های متفاوت را با خودش همراه می‌کرد. جذب این نیروها و همراه کردن آن‌ها با خود در صحنه نبرد یک‌چیز بسیار استثنایی و جدی بود. این عمق باعظمت و بسیار ارزشمند، تأثیرگذاری تربیتی مکتب حاج قاسم را می‌رساند.

وی، حماسی بودن را از جمله مهم‌ترین مؤلفه‌های مکتب حاج قاسم نام برد و گفت: کربلا و مکتب عاشورا به‌عنوان عقبه مسلمانان در جهان کنونی و فعل‌وانفعالات آن است و امروز حماسه‌های ما و پیروزی‌های ما برگرفته از مکتب عاشورا است.

این فرمانده جبهه مقاومت، ضد استکبار بودن را از پنجمین مؤلفه‌های مکتب حاج قاسم نام برد و گفت: او ضد استکبار بود و با یزیدیان زمان خود و عوامل مزدور نیابتی استکبار جهانی به‌هیچ‌عنوان سازش نکرد و در سخت‌ترین شرایط ایستاد و تمام سختی‌ها را به جان خرید و آن روح حسینی بودنش که با یزید زمان خود به بیعت نکرد را به رخ جهانیان کشید.

وی با بیان اینکه ششمین مؤلفه مکتب حاج قاسم شخصیت جهان‌وطن او بود گفت: حاج قاسم متعلق به جهان اسلام بود و امروز مشکل اصلی استکبار با حاج قاسم نیز همین بُعد فراملیتی حاج قاسم است.

سردار نوعی اقدم، مؤلفه آخر را مؤلفه ولایت مداری ایشان معرفی کرد و گفت: حاج قاسم سرباز محض ولایت بود به‌طوری‌که وی در ولایت ذوب بود و تمام اعمال و رفتار وی در اجتماع در چهارچوب منویات مقام معظم رهبری خلاصه می‌شد.

وی در پایان خود به حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مراکز علمی توصیه کرد و گفت: طریق گرامیداشت برای مکتب حاج قاسم، برای شخص حاج قاسم معرفت پیدا کردن به مکتب حاج قاسم و عمل به آن مکتب است و اگر عمل نکنیم صرفاً با بنر زدن مراسم گذاشتن و همایش گرفتن این گرامیداشت حاصل نمی‌شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha