شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/  مراسم تودیع و معارفه امام جمعه جدید تکاب

حوزه/ حجت الاسلام رحیمی گفت: آیت الله مصباح آبروی خود را برای نظام هزینه کرد و جسارت ها، توهین ها را به جان خرید؛ رهبر معظم انقلاب در مورد ایشان از مطهری زمان تعبیر کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان غربی، حجت الاسلام علی رحیمی، امروز در مراسم گرامیداشت آیت الله مصباح یزدی که در مصلای تکاب برگزار شد، با بیان این که استمرار جریان و حرکت حکومت ها با روشنگری خواص اتفاق می افتد، اظهار داشت: در کنار امام علی (ع) افرادی مثل عمارها بودند که حضرت هر چه دستور می دادند آن ها اجرا می کردند و بعد از شهادت ایشان بود که امام ندای أین عماری را سر دادند.

وی ادامه داد: مهم ترین کار عمار در دوران امام علی (ع) وقتی بود که پرچم های نفاق در مقابل امام بلند می شد و حق و باطل در هم می آمیخت، می رفت و روشنگری می کرد که در جنگ جمل و جنگ صفین نمونه این روشنگری و آگاه سازی برای لشکر امام علی (ع) را از سوی عمار می بینیم.

امام جمعه تکاب افزود: زمانی که در دوم خرداد پیامبر(ص) و اسلام را خشونت طلب می دانستند و علناً بیان می کردند که باید علیه خدا هم راهپیمایی کنند و موقعی که نامه بدون سلام به رهبری نوشته شد، آیت الله مصباح یزدی بود که عمارگونه به میدان آمد و به این افراد جواب داد و روشنگری کرد؛ نقش این شخصیت انقلابی در آن برهه های حساس بی نظیر بود.

وی اضافه کرد: آیت الله مصباح آبروی خود را برای نظام هزینه کرد و جسارت ها، توهین ها را به جان خرید؛ رهبر معظم انقلاب در مورد ایشان از مطهری زمان تعبیر کردند.

حجت الاسلام رحیمی گفت: آیت الله مصباح شخصیت جامعی داشتند که در حوزه های فلسفه، معرفت شناسی، کلامی، سیاسی ودینی و تفسیری تخصص داشت و به معنای واقعی کلمه علامه بود و با داشتن این مقام علمی در مقابل ولایت فقیه خاضع و خاشع بود.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha