جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حوزه نیوز خوزستان

حوزه/ حوزه علمیه خوزستان استان در هفته گذشته شاهد رویدادهای مهمی بود که ازجمله آن‌ها می‌توان به «کمک ۷۰۰ میلیونی مدرسه علمیه سوسنگرد به خانواده‌های نیازمند»، «عهد و پیمان "دختران حاج قاسم" برای ادامه مسیر شهدای مقاومت»، «انتشار نخستین کتاب مولتی تکست در کشور» و «تجدید بیعت "بنات الزهراء" با آرمان شهدای مقاومت» اشاره کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حوزه علمیه خوزستان استان در هفته گذشته شاهد رویدادهای مهمی بود که ازجمله آن‌ها می‌توان به «کمک ۷۰۰ میلیونی مدرسه علمیه سوسنگرد به خانواده‌های نیازمند»، «عهد و پیمان "دختران حاج قاسم" برای ادامه مسیر شهدای مقاومت»، «انتشار نخستین کتاب مولتی تکست در کشور» و «تجدید بیعت "بنات الزهراء" با آرمان شهدای مقاومت» اشاره کرد اما شاید یکی از مهم‌ترین رویدادهای حوزه علمیه خوزستان در هفته گذشته سخنان آیت‌الله موسوی جزایری در رابطه با لزوم وحدت بین دو کشور ایران و عراق بود.

بر اساس این گزارش، مشروح مهم‌ترین اخبار حوزه علمیه استان خوزستان در هفته گذشته بدین شرح می‌باشد.

عهد و پیمان «دختران حاج قاسم» برای ادامه مسیر شهدای مقاومت

آیین بزرگداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت در اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و یارانش با عنوان «دختران حاج قاسم» در اهواز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

آغاز مرحله جدید رزمایش احسان و همدلی در اهواز

رزمایش همدلی و احسان باهدف توزیع دو هزار بسته معیشتی در راستای لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب باحضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز برگزار شد.

دنیای غرب به هیچ منطق انسانی و قانون بین‌المللی پایبند نیست

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، اظهارداشت: پیام ترور شهید فخری زاده این است که دنیای غرب به هیچ منطق انسانی و قانون بین‌المللی پایبند نیست.

کمک ۷۰۰ میلیونی مدرسه علمیه سوسنگرد به خانواده‌های نیازمند

حجت‌الاسلام حیدری، به برخی از اقدامات جهادی مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) سوسنگرد اشاره کرد و گفت: «توزیع دو هزار بسته‌ کمک معیشتی میان نیازمندان»، «توزیع غذا در سه مرحله»، «کمک نقدی هفت‌صد میلیون ریالی به خانواده‌های نیازمند» و «تقسیم ۱۷۰ کیسه آرد بین خانواده‌ها» ازجمله اقدامات عالم‌المنعفه مدرسه علمیه شهرستان سوسنگرد می‌باشد.

حضور پرشور طلاب مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) اهواز در عرصه انجام فعالیت‌های جهادی و علمی

حجت‌الاسلام حردانی، از حضور پرشور طلاب مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) اهواز، در عرصه فعالیت‌های جهادی، علمی و پژوهشی خبر داد.

گزارشی از فعالیت‌های امام محله شهرستان بندر امام در مسجد امام حسن مجتبی(ع)

حجت‌الاسلام محمدی، ضمن اشاره به فعالیت‌های مختلفی که در مسجد امام حسن مجتبی(ع) شهرستان بندر ماهشهر انجام می‌شود این مسجد را یکی از مساجد مؤثر در منطقه عنوان کرد.

انتشار نخستین کتاب مولتی تکست در کشور

کتاب اندیشه اسلامی(۱)، به‌صورت متن-فیلم، ویژه تدریس در دانشگاه‌ها، توسط حجت‌الاسلام ترتیفی، از اساتید حوزه علمیه اهواز، منتشر شد.

شهید سلیمانی و ابومهدی، «رمز وحدت» ایران و عراق

ایران و عراق و دو کشور شیعه پرجمعیت هستند که اگر به یکدیگر تکیه کنند دیگر هیچ رقیبی نخواهند داشت.

این دو ملت، با آن عشقی که به اهل‌بیت(ع) مخصوصاً اباعبدالله الحسین(ع) دارند، پتانسیلی را ایجاد کرده که آمریکا دیوانه‌وار خودش و عواملش، به دنبال برهم زدن آن هستند؛ به همین دلیل شهادت شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس، با آن کیفیت و بدان شکل، اقتضا می‌کند که ما اهمیت این وحدت را بیش از گذشته درک کنیم و همان‌طوری که خون این دو شهید باهم متحد شد، ما ملت ایران و عراق هم باخدای خود عهد ببندیم «عَهْدٌ فی ذِمَّتی» آن راهی که شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس دنبالش بودند را تا آخرین نفس ادامه داده و آمریکا را مأیوس کنیم.

تجدید بیعت «بنات الزهراء» با آرمان شهدای مقاومت

بانوان حوزوی شهرستان کارون، هم‌زمان با نخستین سالگرد سرداران رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همچنین ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی، طی آیینی با عنوان «بنات الزهراء» با آرمان شهدای مقاومت عهد و میثاقی دوباره بستند.

دومین همایش «سردار سلیمانی-شاگرد مکتب اسلام» برگزار شد

دومین همایش «سردار سلیمانی-شاگرد مکتب اسلام» از سوی مدرسه علمیه خواهران امام صادق(ع) اهواز، به صورت مجازی برگزار شد.

امام‌جمعه جدید حمیدیه معرفی شد

آئین معارفه امام‌جمعه شهرستان حمیدیه با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان برگزار شد و طی این آیین، حجت الاسلام لطفته پور، به عنوان امام جمعه حمیدیه، منصوب شد.

دیدار مدیر گروه‌های جهادی مدارس علمیه اهواز با آیت‌الله موسوی جزایری

مدیر گروه‌های جهادی اهواز در راستای ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و خدمات انجام شده در مناطق محروم، با آیت‌الله موسوی جزایری، دیدار و گفتگو کردند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha