سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
بزرگداشت مقام والای آیت الله مصباح یزدی  در حوزه خواهران اردکان

حوزه/ حجت الاسلام مقیمی، دغدغه آیت الله مصباح (ره) را حفظ سنگر علم و اعتقادات مردم دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد،  مراسم بزرگداشت آیت الله مصباح یزدی (ره)  با حضور حجت الاسلام حمید رضا مقیمی از شاگردان علامه و جمعی از اساتید و طلاب با همکاری مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) اردکان و مرکز تخصصی فقه و اصول، در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) این شهر برگزار شد.

 حجت الاسلام مقیمی در این نشست  با تسلیت ایام فاطمیه و رحلت آیت الله مصباح یزدی(ره) روایتی از حضرت فاطمه (سلام الله علیها) با موضوع پاداش آموزش بیان کرد و گفت: زنی به محضر فاطمه زهرا (علیهاالسلام) آمد و پس از چندین پرسش گفت: ای دختر رسول خدا مبادا تو را آزرده باشم؟ حضرت فرمود: هرچه می خواهی بپرس  و به فکر خستگی من مباش، زیرا اگر کسی برای حمل بار سنگینی، صد هزار دینار بگیرد آیا سنگینی بار را احساس می کند؟ زن گفت: نه، حضرت فرمود: من برای پاسخ هر سؤال پاداشی بیشتر از زمین تا عرش، مروارید خواهم گرفت پس چرا باید بر من گران آید؟»

وی با اشاره به اینکه  شخصیت اخلاقی و علمی آیت الله مصباح (ره)  دارای ابعاد گوناگونی است، افزود:  مدت زمان تحصیل آیت الله مصباح از نقطه ی آغازین تا رسیدن به  اجتهاد ۱۳ سال به طول انجامید و در سن ۲۷ سالگی به درجه اجتهاد رسیدند و از محضر اساتیدی چون علامه طباطبایی، امام خمینی و آیت الله بهجت تلمذ کردند. ایشان تقریبا ۱۲ سال شاگرد خصوصی آیت الله بهجت بودند.

حجت الاسلام مقیمی ادامه داد: آیت الله مصباح از افکار مخالف هیچ ترس و هراسی نداشت و حتی از ادیان مختلف نفرات برتر را به عنوان مهمان در موسسه پژوهشی امام خمینی (ره) دعوت می‌کرد .

وی با اشاره به اجرای طرح ولایت  تحت نظر آیت الله مصباح، ادامه داد: دغدغه استاد حفظ اعتقادات مردم بود و ایشان همواره می‌فرمود که خلاصه عمر هفتاد ساله در شش کتاب طرح ولایت است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha