چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: مردم و مسئولان کشور باید آگاه باشند که رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا درصدد گروگان‌گیری برجام هسته‌ای برای رسیدن به برجام های بعدی است.

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی روز نوزدهم دی‌ماه مسئله اصلی در برجام و مذاکرات برجامی را رفع تحریم دانستند و بازگشت یا عدم بازگشت برجام را غیر مهم برشمردند و ایشان با این فراز از سخنانشان، راهبرد نظام اسلامی در دوره بایدن را مشخص و مسیر پیش رو را ترسیم کردند.

وی افزود: معلوم است که تحریم‌ها به سقف خورده و به‌تدریج در حال کم اثر شدن است؛ لذا طبیعی است بایدن بخواهد در اولین فرصت بازگشت آمریکا را اعلام کند؛ به همین جهت باید گفت بازگشتن و بازنگشتن آمریکا اصلاً مهم نیست و نباید عده‌ای این کار بیهوده و حتی خطرناک را پیروزی جلوه دهند؛ زیرا اساساً تقاضای بازگشت آمریکا به برجام، محصول مقاومت جانانه و مظلومانه ملت نجیب ایران است نه مذاکرات برجامی.

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: مضافاً اینکه آمریکا اول باید اقدام فوری برای رفع تحریم کند و خسارت‌های وارده به ایران محاسبه شود والا بازگشت بدون رفع تحریم خسارت و خطرش بسی بیشتر است؛ چون جوّ کاذب انتظار را ایجاد می‌کند بدون اینکه دستاوردی داشته باشد.

وی تصریح کرد: بایدن می‌خواهد بدون یک مابه‌ازای روشن و شفاف نهایتاً مانند اروپای مکار با چند ژست فریبکارانه ایران را معطل نگاه دارد و هم‌زمان با این وعده‌های فریبنده با استفاده از یک تنفس مصنوعی به برجامِ محتضر، بین مردم ایران و حاکمیت شکاف ایجاد کرده و برجام های موشکی و منطقه‌ای را مطرح کند.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: یادمان باشد بایدن درصدد گروگان‌گیری برجام هسته‌ای برای رسیدن به برجام های بعدی است.

وی اظهار کرد: درواقع رهبر بصیر انقلاب قبل از استقرار بایدن در کاخ سفید دست این پیرمرد بیمار را خوانده و عملاً با مشروط کردن لغو همه تحریم‌های ظالمانه به‌عنوان ما به ازای بازگشت به برجام، بایدن را خلع سلاح کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه آمریکا تهدید منطقه است نه ایران، افزود: طبق فرموده رهبر انقلاب، ایران کشور ثبات‌آفرین منطقه است و برخلاف ایران این آمریکا و اروپا و هم‌پیمانان منطقه‌ای او هستند که منطقه را ناامن نگاه داشته‌اند.

وی افزود: درواقع استکبار با همین مطالب دروغ که با کمک امپراطوری رسانه‌ای‌شان در آن می‌دمند مطالبات ظالمانه خود را بر مردم منطقه تحمیل می‌کنند و درصددند خواسته‌های خود را با تغییر محاسبات ایرانیان بر ایشان نیز تحمیل کنند.

حجت‌الاسلام خادمی گفت: این مطالبات دارای شروطی است که حذف تمام فعالیت‌های هسته‌ای، حذف توان موشکی و جایگاه منطقه‌ای ایران را در برمی‌گیرد، آن‌ها حتی حاضر به پذیرش حقوق ایران در برجام نیز نشده‌اند و ضمن تداوم تحریم‌ها، در قبال آغاز غنی‌سازی ۲۰ درصد که از حقوق برجامی کشورمان است موضع منفی گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: این ادعاها و رفتارهای ایران هراسانه در حالی است که نگاهی به تحولات جهانی و منطقه‌ای حاوی حقایق دیگری است که نشان می‌دهد ایران در همه ابعاد امنیت لنگر ثبات است و غرب مایه ناامنی و بی‌ثباتی.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha