پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
عالم زاده نوری

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین عالم زاده نوری، در بیست و یکمین اجلاس معاونین تهذیب مدارس علمیه استان خوزستان، راه‌حل تربیت طلابی کارآمد را تشکیل شورای تهذیب در هر مدرسه علمیه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عالم زاده نوری، معاون تهذیب حوزه‌های علمیه کشور، در بیست و یکمین اجلاس معاونین تهذیب مدارس علمیه استان خوزستان،  که به صورت ویدئوکنفرانسی در جلسه حضور داشت، راه‌حل تربیت طلابی کارآمد را تشکیل شورای تهذیب در هر مدرسه علمیه دانست و اظهار کرد: حالت مطلوب و صورت استاندارد این است که هر مدرسه علمیه‌ای دغدغه تربیت طلاب در تمام جهات تربیتی را داشته باشد و مدیر هر مدرسه علمیه، تدبیر، شور و انگیزه کافی برای تربیت طلابی بصیر و کارآمد را داشته باشد.

وی ادامه داد: مدارس علمیه سراسر کشور باید درک تربیتی بالا و توان اجرایی خوبی برای انجام این عمل داشته باشند و منتظر ابلاغیه‌های ستادی و آئین‌نامه‌ای برای انجام کارهای تربیتی نباشند. مدیر، معاون تهذیب و سایر کادر و اساتید هر مدرسه علمیه باید معرفت و دغدغه امور تربیتی را داشته باشند تا این مهم صورت پذیرد.

معاون تهذیب مدارس علمیه کشور، گفت: ما الآن با این صورت مطلوب فاصله‌داریم و طبیعتاً باید به سمتی برویم تا این صورت مطلوب اجرا شود. اگر قرار بر این باشد که هر مدرسه علمیه منتظر آئین‌نامه‌های سازمانی برای انجام کارهای تربیتی باشد ممکن است از اصل انجام این کارها غفلت به وجود بیاید و فقط یک ظاهری از آن اجرا شود.

وی ادامه داد: راه‌حل مطلوب این است که شیوه راه رفتن آموخته شود، یعنی نوعی استقلال در مسئله شناسی امور تربیتی به وجود بیاید و آسیب یابی ها و ریل‌گذاری‌ها و کشف راه‌حل و انجام عمل لازم را خود مدارس علمیه انجام بدهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عالم زاده نوری، تأکید کرد: بهترین راه‌حل برای رسیدن به این مطلوب راه‌اندازی شورای تهذیب در هر مدرسه علمیه است. تربیت بسیار امر پیچیده‌ای است و باید دست در این کار، در هر مدرسه علمیه زیاد شود و افراد مختلفی در این رابطه نظر بدهند.

در این طرح یک گروهی به‌عنوان مغز متفکر این امور در کنار هم جمع خواهند شد و طبیعتا دست خدا نیز همراه آن‌ها خواهد بود.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه کشور، ادامه داد: این شورا باید در هر مدرسه علمیه به‌خوبی تأسیس و راه‌اندازی شود تا به امید خدا طلابی شایسته تربیت شوند. فعالیت این شورا در عرض بقیه فعالیت‌های مدارس علمیه نیست و یک ساختار کلی است که بقیه برنامه‌های تربیتی در این بستر تعریف می‌شوند.

وی تأکید کرد: مدارس علمیه باید به سمتی حرکت کنند که همه افراد در آن احساس مسئولیت کنند و همه معاونین و افراد متصدی باید دغدغه تربیت طلاب را داشته باشند تا آن‌ها بتوانند پاسخگوی نیاز روز جامعه باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عالم زاده نوری، در پایان بیان کرد: مدارس علمیه پایگاه‌های مهم تربیت سرباز برای انقلاب اسلامی هستند. باید از این فضایی که به برکت انقلاب اسلامی وجود آمده نهایت بهره را ببریم و در یک حرکت جمعی به سمت قرب الهی نزدیک شویم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha