پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تنها ۵۰ نمازگزار مجاز در نماز جمعه ایالت کداح در مالزی

حوزه/ تعداد شرکت‌کنندگان مجاز در نمازهای جمعه در مساجد و مدارس اسلامی ایالت کداح در مالزی به ۵۰ نمازگزار به غیر از مسئولین و اعضای کمیته محدود شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از malaymail، به سبب محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، به غیر از مسئولین و اعضای کمیته مسجد و مدارس اسلامی، تنها ۵۰ نمازگزار مجاز به شرکت در نمازهای جمعه ایالت کداح در مالزی هستند.

 محمد یاسری محمد داوود مدیر بخش امور دینی اسلامی کداح گفت که فقط به پنج مسجد یا اعضای کمیته مدارس اسلامی اجازه اقامه نمازهای واجب روزانه داده شده است.

او دیروز طی بیانیه‌ای گفت: کمیته‌های مسجد و مدارس اسلامی مسئول انتخاب روش‌های مناسب برای انتخاب نمازگزاران و مدیریت شرایط برای اطمینان از روند بهینه نماز جمعه هستند.

وی گفت: کسانی که دمای بدن آن‌ها بیش از ۳۷.۵ درجه سانتیگراد است ، علائمی مانند سرفه، آنفولانزا و مشکلات تنفسی دارند یا از ۱۲ سال به پایین هستند، به علاوه کسانی که ماسک صورت و سجاده خودشان را به همراه ندارند نباید اجازه ورود به مسجد را داشته باشند.

وی گفت: برنامه‌های مذهبی و رویدادهای دینی مانند سخنرانی‌ها و کلاس‌های مذهبی و «تذکره» (خطابه کوتاه) قبل از نماز جمعه ، و همچنین فعالیت‌های اجتماعی و جشن‌ها مانند اعیاد و مراسم نیز مجاز نیستند.

لازم به ذکر است کداح (در زبان جاوه‌ای: قدح) معروف به دارالامان ایالتی در کشور مالزی است. مرکز آن شهر الور ستار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha