سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
خانم رأفتی

حوزه/استاد مدرسه علمیه الزهرا (س) کیش گفت: بررسی و تبیین سیره رفتاری حضرت زهرا سلام الله علیها و تلاش و مجاهدت آن بزرگوار در راستای حفظ گوهر وجودی زن دنیای غرب را در برابر تهمت های ناروا به اسلام درباره زنان و نیز رفتار ناروای غرب نسبت به زنان به چالش می کشد.

خانم رأفتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در هرمزگان، با اشاره به در پیش بودن میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها، اظهار داشت: شناخت و تحلیل مشی سیاسی و اجتماعی دختر گرامی پیامبر اسلام صلی الله و علیه و آله الگویی جامع و در بردارنده تمام وجوه لازم برای حضور مؤثر در جامعه با حفظ هویت و شأنیت زن است.
 
استاد حوزه خواهران افزود: حضور سیاسی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها نشان داد که یک زن با آگاهی و اتخاذ شیوه های مدبرانه می تواند در صحنه های گوناگون جامعه به مبارزه بپردازد و این حضور نه تنها تفکر عدم حضور زن در اجتماع را نفی کرد بلکه انحصار حضور مردان در عرصه های سیاسی را به نقادی می کشاند و مهر ابطال بر آن می زند.
 
خانم رأفتی اظهار کرد: شیوه مبارزاتی فاطمه زهرا سلام الله علیها آگاهی و رشد سیاسی به زنان مهاجر و انصار بود که به این وسیله آتش مبارزه در خانواده های مدینه وارد می شود، حتی حضرت در بستر بیماری از فرصتی که در عیادت زنان مهاجر و انصار پیش می آید بهره برد و در دفاع از حریم ولایت به سخن پرداخت و از سستی مردان شان سخن گفتند.
 
وی با اشاره به شیوه مبارزه سیاسی حضرت بیان کرد: دختر نبی اکرم (صل الله علیه و آله) در برهه ای از زمان، روش گریه بر مزار رسول خدا صلی الله و علیه و آله، شهدای احد و قبرستان بقیع را برگزیدند و با اشاره به فقدان پدر بزرگوار خود و انحراف امت، جامعه را از خواب آلودگی خارج کردند.
 
استاد حوزه خواهران بیان کرد: شیوه مبارزاتی دیگر حضرت، اعتصاب سخن با حاکمان وقت بود که منجر به ایجاد سئوال در رابطه با سکوت ایشان در اذهان مردم می شد، اما تاکتیک کوبنده حضرت، وصیت نامه سیاسی حضرت است که منجر به عدم بهره برداری حاکمان سیاسی وقت از مراسم سوگواری و دفن آن حضرت شد.
 
خانم رأفتی  گفت: دفاع همه جانبه صدیقه طاهره سلام الله علیها از حضرت علی علیه السلام هنگامی که برای بیعت گرفتن از ایشان حضرت را به مسجد بردند و نیز ایراد خطبه دقیق و سیاسی فدک که سراسر نکته و آموزش است، همگی مؤید حضور مؤثر و فعال ایشان در عرصه اجتماعی و سیاسی زمانشان دارد.

وی تصریح کرد:  تبیین همه جانبه ابعاد زندگی صدیقه طاهره سلام الله علیها خط بطلانی بر تمام تهمت ها و سخنان ناروایی است که از سوی جهان غرب، به اسلام و مبانی اسلامی وارد می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha