سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
اعرافی نمازجمعه

حوزه/ خطیب نماز جمعه قم با اشاره به اینکه به مذاکره دل نبندید و توصیه های رهبری را در مسیر ارتباط با دنیا جدی بگیرید، عنوان کرد: قم در کشف، پیشگیری و مبارزه با کرونا پیشگام بوده و مردم قم، طلاب، گروه های جهادی در کنار سپاه سلامت کمک کردند و مردم قم یک چهره عقلانی به اسلام نشان دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  آیت الله اعرافی در خطبه اول نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس برگزار شد، عنوان کرد: محبت، دوستی و مهرورزی اصل مهم و مشهوری در تربیت فرزندان است که توجه اسلام و روایات به زوایای این امر جالب است.

وی ادامه داد: انسان نیاز های گوناگون جسمی، روحی و... دارد که نیاز به مهر و دوستی رشته ای است که انسان ها را به هم پیوند میدهد و جامعه انسانی را از جامعه ی حیوانی جدا می کند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه کانون مهرورزی، مهر انسان به خدا است، بیان کرد: این محبت شعاع های مختلفی دارد که یک محبت مهم، محبت و دوستی به فرزندان است؛ انسان در همه ی دوران زندگی نیاز به  محبت دارد، اما این احساس در کودک و نوجوان در اوج قرار دارد که این هم در آیات ذکر شده و هم علم بشر آن را ثابت کرده است.

آیت الله اعرافی افزود: اگر این نیاز به درستی و در مسیر صحیح پاسخ داده نشود ، مشکلات و فسادهای فراوانی را به وجود می آورد و اگر خانه ای از محبت خالی شد، باید منتظر آسیب های فراوانی بود، البته این محبت چارچوب و قواعدی دارد.

وی بیان کرد: مهر و محبت ابعاد مختلفی دارد و بعد اول این است مهر و محبت یک قاعده و ارزش اخلاقی است که در مورد  کودکان تاکید شده است و بعد دوم نیز این است که اظهار محبت شما به فرزندان، یک ابزار و شیوه برای ساختن آنها است که محبت را به عنوان یک اصل تربیتی بیان می کند و اگر شما همه اصول را بکار ببرید، اما از مهر فاصله بگیرید، همه ی آنها بی تاثیر می شود.

مدیر حوزه های علمیه با تاکید براینکه مهرورزی پشتوانه تربیت است، اظهار کرد: جابر از پیامبر(ص) در حدیثی بیان می کند که دوست داشتن فرزندان سپری برای دوری از عذاب الهی است؛ زیرا که سبب دور ماندن فرزندان از آسیب ها می شود.

وی در خطبه دوم نیز عنوان کرد: مصیبت ها و بلا ها هشدار دهنده هستند و این بلای کرونا نیز باید بشریت را بیدار و هشیار کند، چهره های بزرگ زیادی را در دوران کرونا از دست دادیم و گروه زیادی  شهدای سلامت شدند ودر میان این رفتگان، فقدان آیت الله مصباح یزدی یک حادثه تلخی برای ملت ما به ویژه مردم قم بود.

خطیب جمعه این هفته قم، با بیان اینکه تغییراتی که در صحنه سیاست آمریکا رقم خورد درس های بزرگی دارد، ادامه داد: در درون جامعه آمریکا، کشوری که صد سال استعمار کرده، چالش و نابسامانی های زیادی وجود دارد.

وی افزود: دردها وآسیب هایی در درون بافت جامعه آمریکا وجود دار، جامعه ی آمریکا خود را در حوادث ضد نژادپرستی، کرونا و..  نشان داد که دچار درد هایی نظیر فاصله طبقاتی، زیرپا گذاشتن منافع مردم ، تحقیر اقلیت ها و...است.

آیت الله اعرافی بیان کرد: برخی آگاهانه و ناآگاهانه آمریکا را بزک می کنند که گویا بهترین شکل انسانی را دارد. بسیاری از آسیب هایی که به سایر کشورها وارد می کند برای مردم آمریکا هم روشن نیست.

وی تاکید کرد: آمریکا بزرگترین پشتیبان دیکتاتورها است در حالیکه ادعای آزادی می کنند و پشتیبان تروریست دولتی و غیر دولتی است و دیکتاتورپروری وگسترش تروریست در دنیا واقعیت آمریکا است.

امام جمعه قم ادامه داد: ترامپ آرزوی اقتصاد پویا، شکست مقاومت جهان اسلام، شکست رقیبانی مثل چین، ایران و روسیه، امن سازی اسرائیل در جهان اسلام و تسلیم ایران در برابر تحریم ها را داشت که به امید خدا بر باد رفت.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه مردم ایران سختی های زیادی را متحمل شدند، اما اکنون سربلند هستند، اظهار کرد: ملت ایران شما توانسته اید که یک هجوم کم نظیر تاریخی و بزرگ را کنار بزنید و راه پیروزی، مقاومت و تسلیم ظالمان نشدن است  و بازگشت به برجام فقط از مسیر رهبری و قانون درست است و اگر آنها راست می گویند از طرق پنج به علاوه یک برگردند و گام اول را بردارند.

وی با اشاره به اینکه به مذاکره دل نبندید و توصیه های رهبری را در مسیر ارتباط با دنیا جدی بگیرید، عنوان کرد: قم در کشف، پیشگیری و مبارزه با کرونا پیشگام بوده و مردم قم، طلاب، گروه های جهادی در کنار سپاه سلامت کمک کردند و مردم قم یک چهره عقلانی به اسلام نشان دادند.

وی بابیان اینکه دشمنان، قم هراسی و ایران هراسی را دامن زده اند، تصریح کرد: انتظار مردم این است که جایگاه رفیع قم را پاس بدارند و قم پشتیبان دستگاه های مسئول و نگاه های کارشناسی بود. مسئولین هشدار دهند و اعمال قانون کنند، اما نسبت به مردم قم سخنان سخیف نگویند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha