جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه بررسی پیشنهاد مسجد ناپرویل آغاز شد

حوزه/ مجموعه مسجد بزرگ در ناپرویل در ایالت ایلینوی در آمریکا این هفته مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در حالی که ۲ هزار نفر درباره ساخت این مسجد نظر داده‌اند به نظر می‌رسد که بیشتر نظرات  موافق هستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از wbbm، نزدیک به ۲ هزار نفر از اهالی محلی که بیشتر آن‌ها موافق درباره ساخت مجموعه مسجد جدید در ایالت ایلینوی در آمریکا نظرات‌شان را ارسال کرده‌اند.

کمیسیون برنامه ریزی و منطقه بندی ناپرویل بررسی جزئیات پروژه را طی یک جلسه مجازی این هفته آغاز کرد. مرکز اسلامی ناپرویل قصد دارد یک مسجد ، مدرسه ، سالن ورزشی و سالن همه منظوره بسازد.  

لن مونسون ، وکیل این مرکز ضمن رد این ادعا که این مرکز بزرگترین پروژه مسجد در میدوست خواهد بود افزود که مسجد مذکور قرار است در چند مرحله بنا شود.

مونسون گفت: هنگامی که مسجد در سال ۲۰۶۰ به طور کامل ساخته شود، ظرفیت تعداد ۱ هزار و ۱۴۶ نمازگزار را خواهد داشت. این درحالی است که ساختمان اولیه مسجد تنها ۶۹۲ نفر ظرفیت خواهد داشت.

به گفته وی در مقام مقایسه ظرفیت کلیسای سنت پیتر و پال در پایین شهر ناپرویل ۱۳۰۰ نفر است.

مونسون گفت که ساختمان مسجد ۲۹ فوت ارتفاع دارد. مناره آن ، که وی آن را به یک پرنده تشبیه کرد ، ۸۴ فوت ارتفاع دارد و در مرحله بعدی ساخته می‌شود.

وی گفت: بر اساس قانون ساختمان‌سازی در ناپرویل ، شیب‌ها و مناره ها به عنوان بخشی از ارتفاع ساختمان در نظر گرفته نمی‌شوند.

مخالفان این پروژه می‌گوند که نباید مجموعه مسجد را در یک منطقه مسکونی قرار داد ، اما مونسون گفت که چندین کلیسا در محله ها هستند.

مردم ۳ فوریه فرصت خواهند داشت تا در مورد برنامه‌های مرکز اسلامی ناپرویل نظرات خود را ارائه دهند.‌

برای جلسه منطقه بندی این هفته نزدیک به ۲۰۰۰ نظر کتبی ارسال شده است. به گفته کارمندان کمیسیون ، ۱۱۶۰ نفر از این طرح ها حمایت کردند در حالی که ۳۰۵ نفر با این طرح مخالف بودند.

انتظار می رود که این نظرات بصورت آنلاین برای خواندن عموم قرار گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha