پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اجلاسیه مدیران مدارس علمیه قرآنی حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ اجلاسیه مدیران مدارس علمیه قرآنی حوزه علمیه خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، اجلاسیه مدیران مدارس علمیه قرآنی حوزه علمیه خوزستان با حضور حجت‌الاسلام محمد بزرگیان، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، حجت‌الاسلام ذبیح‌الله طاهری، استاد حفظ قرآن حوزه علمیه خوزستان و مدیران ۱۶ مدرسه علمیه قرآنی حوزه علمیه خوزستان برگزار شد.

در ابتدای این اجلاسیه، حجت‌الاسلام محمد بزرگیان، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، ضمن خیرمقدم به حاضرین اظهار داشت: حوزه علمیه خوزستان بحمدالله در حال شکل دادن یک گفتمان قرآنی در سطح حوزه علمیه خوزستان می‌باشد که این گفتمان از مدارس علمیه قرآنی شما عزیزان آغازشده است که ما این حرکت و گام بزرگ را به فال نیک می‌گیریم.

وی در ادامه به بیان دستور جلسه پرداخت و گفت: جلسه امروز حول سه محور است محور اول تصمیم‌گیری در مورد چگونگی برگزاری المپیاد قرآنی، محور دوم در مورد چگونگی برگزاری مسابقات قرآنی و محور سوم در مورد کیفیت برگزاری اردوی تابستانه می‌باشد.

در ادامه حجت‌الاسلام ذبیح‌الله طاهری، استاد حفظ قرآن حوزه علمیه خوزستان، ضمن تشکر از اهتمام مدیران مدارس علمیه قرآنی اظهار داشت: رمز موفقیت طرح حفظ قرآن در مدارس علمیه قرآنی حوزه علمیه خوزستان مدیران این مدارس است و مدیران با مطالبه گری و پیگیری‌های مجدانه سبب موفقیت این طرح شدند چراکه نبض و قلب این کار به دست مدیران است و هر مدیری که بیشتر پیگیر حفظ قرآن در مدرسه خود بود طلاب آن مدرسه در بحث حفظ قرآن موفقیت تر بودند.

وی به بیان امتیازات طرح حفظ قرآن مدارس علمیه قرآنی استان خوزستان پرداخت و بیان کرد: از امتیازات این طرح این است که بسیار سبک است و طلاب روزانه یک الی سه خط از قرآن را حفظ می‌کنند و این به خاطر این است که ما تلاش داشتیم تمامی طلاب با هر استعدادی که دارند بتوانند حافظ قرآن شوند. توجه به مباحث تهذیبی، توجه به تحصیل و توجه به مسائل تبلیغی نیز از دیگر امتیازات این طرح است.

حجت‌الاسلام طاهری در پایان به بیان نیازمندی‌های این طرح درترم جدید پرداخت و گفت:ادامه همکاری مدرسه و پیگیر بودن مدیران، همسو بودن کادر مدرسه با این طرح، پایبند بودن به آئین‌نامه، برگزاری مسابقات در مدارس و برگزاری خطابه‌های قرآنی در بین دونماز ازجمله نیازمندی‌های این طرح درترم جدید است.

در ادامه حاضرین وارد دستور جلسه شده و به بیان نکته نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند که در پایان مصوبات این اجلاسیه به شرح زیر بود:

۱- برگزاری المپیاد علمی_قرآنی در اول اسفندماه به‌صورت متمرکز در اهواز ولی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی
۲- برگزاری مسابقات حفظ قرآن در اواسط ماه مبارک رمضان
۳- برگزاری اردوی تابستانه از اواخر تیرماه به مدت دو هفته

در پایان لازم به ذکر است هم‌اکنون استان خوزستان ۱۶ مدرسه قرآنی داشته که حدوداً ۲۶۰ طلبه در این مدارس مشغول حفظ و آشنایی با معارف قرآن هستند در سال آینده نیز قرار است ۱۵ مدرسه علمیه قرآنی به این مدارس اضافه گردد و تا پایان سال ۱۴۰۲ کلیه مدارس علمیه استان خوزستان قرآنی شوند.


انتهای پیام./
  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha