سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کتاب

حوزه/ کتاب «فقه همراه(گزیده احکام پرکاربرد بر اساس فتاوای مراجع معاصر)» به قلم محمدجواد ابوالقاسمی در ۲۴۰ صفحه به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «فقه همراه(گزیده احکام پرکاربرد بر اساس فتاوای مراجع معاصر)» به قلم محمدجواد ابوالقاسمی در ۲۴۰ صفحه و به قیمت ۴۰ هزار تومان و در قطع رقعی با شمارگان ۵۰۰ نسخه به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر و روانه بازار نشر شد.

کتاب حاضر، خلاصه ای از احکام فقه جعفری در زمینه های گوناگون و مبتنی بر آرا و فتواهای حضرت امام خمینی(ره) و آیات عظام خامنه ای، سیستانی و مکارم شیرازی است.

این اثر گزیده ای از مجموعه احکام عملی و پرکاربرد اسلام است که فقهای مذهب جعفری از کتاب خدا و سنت پیامبر اکرم(ص) استنباط و تدوین نموده و در رساله ها و کتاب های فقهی خود به صورت گسترده بیان کرده اند.

جامعه هدف در این کتاب، همه پیروان مذهب جعفری و به خصوص شیعیان که در کشورهای غیر اسلامی زندگی می کنند یا اقلیت مذهبی در کشورهای اسلامی هستند که در زمینه مسائل و احکام روزمره خود به فتواها و آرای فقهای نامدار جعفری – که در سرزمین های اسلامی مقلدان فراوانی دارند – دسترسی ندارند.

نویسنده این اثر، در مقدمه آورده است: در تدوین این نوشتار کوتاه، مسائل اختلافی برخی از فقیهان ارجمند، حضرات آیات عظام خامنه ای، سیستانی و مکارم شیرازی (دام ظلم) با مراجعه مستقیم به رساله های مختلف آنان، تطبیق داده شد و آرای فقهی آنان ذیل هر مسئله ای به صورت پانویس آورده شد و در نهایت هم برای اطمینان بیشتر، با کمک و مساعدت دفاتر مراجع معظم، احکام و فتاوای خاص هر یک از آن بزرگواران توسط حوزه استفتائات آنان کنترل گردید.

این نوشتار در ۱۷ فصل تنظیم شده که مسائل عمده فقهی در امور عبادی، فردی و اجتماعی و مسائل پرکاربرد روز را شامل می شود و پاسخگوی نیاز اولیه پیروان فقه جعفری در بخش احکام است.

عناوین فصول این اثر عبارت اند از: کلیات، طهارت و نجاست، نماز، روزه، خمس، زکات، حج، امر به معروف و نهی از منکر، خرید و فروش، قرض و امانتداری و عاریه، صدقه و نذر و اشیاء پیدا شده، خوردن و آشامیدن، احکام ازدواج و ارتباط با زنان و مردان، احکام مسجد و قرآن، احکام سلام کردن، احکام برخی از گناهان، پرسش های جدید و پرکاربرد فقهی.

در فصل هفدهم و پایان این اثر، پرسش های جدید و پرکاربرد فقهی مطرح شده که از جمله آنها می توان به مسائلی در خصوص تبعیض در تقلید، عقد در چت، طهارت عضو پیوندی، تلقیح مصنوعی، اسپرم مرد اجنبی، خون دهان، فضله موش، بیلیارد، حکم کاریکاتور، ماشین لباس­شویی، آب دهان گربه، سیفون توالت، حق الناس دوران کودکی، تلفن کارتی و... اشاره کرد.

علاقه مندان با خرید اینترنتی این کتاب از طریق نشانی www.bustaneketab.com می توانند از تخفیف ۲۰ درصدی اثر مذکور بهره مند شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha