دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تاکید بر اینکه بزرگداشت مفاخر فرهنگی تاثیر به سزایی در الگوسازی برای جوانان و نوجوانان دارد، گفت: آیت الله العظمی سیدمحمود شاهرودی، شخصیت ملی و بین‌المللی است و از مراجع تقلید شاخص به شمار می رود به طوری که امام خمینی (ره) از ایشان به عنوان "شیخ المراجع" یاد می کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، فرشید فلاح، در جمع خبرنگاران، با محوریت تبیین اهداف و برنامه های کنگره بزرگداشت آیت الله العظمی سیدمحمود حسینی شاهرودی افزود: یکی از مهمترین وظایف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تکریم مفاخر فرهنگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ادامه داد: در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان سمنان تصمیم بر این شد هر سال یک کنگره ملی در بزرگداشت یکی از مفاخر فرهنگی استان برگزار شود و در اولین تصمیم در این خصوص برگزاری کنگره نکوداشت این عالم ربانی، آیت الله العظمی حسینی شاهرودی برگزار شود.

وی در ادامه با بیان برخی از فعالیت ها و اقدامات انجام شده و نیز تبیین ابعاد شخصیت علمی، دینی و فقهی آیت الله العظمی حسینی شاهرودی به تاریخچه این برنامه پرداخت و گفت: سال‌های گذشته اقدامات مهمی در خصوص این کنگره انجام شده است و بخش‌های مقدماتی کار برگزاری آن پیش رفته است.

فلاح خاطرنشان ساخت: با برگزاری این برنامه و نیز معرفی توانمندی‌ها و مفاخر استان سمنان در سطح ملی و اینکه در آسمان این استان ستارگان درخشانی از فقاهت و چهره های فرهیخته وجود دارد ، در نظر است تا جایگاه استان سمنان به صورت شایسته در کشور معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید فراوانی در هرچه بهتر برگزاری این کنگره دارد، تولید آثار فرهنگی و محتوی مناسب در این کنگره را نیز از اهداف این کنگره بیان کرد و گفت: ۱۰ تیم ۴ نفره هم اکنون در حال تدوین تدوین آثار مکتوب در خصوص این چهره دینی و مرجع تقلید بزرگ هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به شرایط کرونا در کشور متذکر شد: در صورت مساعد بودن شرایط کرونا این کنگره به صورت حضوری و در غیر این صورت به صورت پخش زنده از صدا و سیما برگزار می‌شود.

بر پایه این گزارش، کنگره اصلی نکوداشت آیت الله العظمی سیدمحمود حسینی شاهرودی طبق برنامه قرار است تیرماه ۱۴۰۰ در شهر مقدس قم برگزار شود و پیش کنگره آن نیز اردیبهشت سال آینده در شاهرود برگزار خواهد شد.

علاوه بر این نشست های علمی و فرهنگی نیز در شهرهای مقدس مشهد و نجف و نیز بغداد برگزار خواهد شد.

آیت الله العظمی حسینی شاهرودی که زادگاه وی روستای قلعه آقا عبدالله شهرستان شاهرود است در سال ۱۳۵۳ و پس از ۱۱۲ سال عمر پربرکت در نجف اشرف به رحمت الهی رفت و در حرم حضرت علی (ع) مدفون است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha