پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حسینی بوشهری

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، جامعه مدرسین را چشم بیدار انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: نقش جامعه مدرسین این است که به عنوان یک دیده بان در کنار مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی و مردم ایران بماند و در غم و خوشحالی مردم در کنار آنها باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله حسینی بوشهری در جمع کارکنان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با ذکر احادیثی در خصوص تقوا و سپردن امور به خداوند متعال، گفت: کسی که تقوا را سرلوحه اعمال زندگی خویش قرار دهد، خداوند متعال در همه مشکلات برای او گشایشی قرار می‌دهد.

رئیس جامعه مدرسین با اشاره به روایتی از امام علی (ع) که «مَنِ اتَّقَی اللّه‏َ سُبْحانَهُ، جَعَلَ لَهُ مِنْ کُلِّ هَمٍّ فَرَجا وَ مِنْ کُلِّ ضیقٍ مَخْرَجا، گفت : هرکس تقوای خدای سبحان را رعایت کند، خداوند برای او از هر غمی گشایشی و از هر تنگنایی راه نجاتی فراهم می‏کند. در این کلام نورانی، به تعبیر حضرت امیر(ع) ، اگر کسی یک شاخصه در زندگی داشته باشد، این شاخصه کارساز است و گره گشای اوست. کسی که از خدا پروا داشته باشد، تمام کارهایش را برای رضای او انجام می دهد. سخن گفتنش، سکوتش و هرقدمی که بر می‌دارد ، همه اینها را برای خدا انجام می‌دهد چرا که خود را در محضر خداوند می‌بیند و می‌داند که هیچ امری از خدا پنهان نیست.» ایشان در  همین خصوص افزودند: «یک معنای تقوای الهی این است که همانطور که در زندگی برای دیگران از جمله رئیس و دوست و خانواده خود حساب باز می کنیم، برای خداوند که فوق همه اینهاست هم حسابی باز کنیم و بدانیم که این مدت عمر ما بالاخره سپری می شود.


امام جمعه قم در تبیین تاثیرات تقوای الهی بر زندگی انسانها اظهار داشت: شخصی که از خداوند پروا داشته باشد، خدا نیز به او دو نعمت عطا می‌کند. اولین نعمت این است که «جَعَلَ لَهُ مِنْ کُلِّ هَمٍّ فَرَجا» غمی که در زندگی اش وجود دارد، خداوند آن غم را برطرف می کند. چرا که معمولا همه غم های ما دنیوی است. بنابراین اگر خداترس باشیم، غمهای دنیوی، دیگر برای ما غم محسوب نمی‌شود؛ چون افق بالاتری را می بینیم و این غم را آزمایش الهی می‌دانیم.


وی در تبیین دومین نعمت خداوند در صورت رعایت تقوی گفت: اگر کسی خداترس باشد و در زندگی خود در تنگنا قرار بگیرد، این تنگنا در اثر تقوای الهی، برایش همراه با آرامش خواهد بود. به عبارت دیگر، آن غم و اندوه را نشانه محبت و آزمایش خداوند می‌داند. نباید فراموش کرد که حتی اولیای الهی هم مبتلا به آزمایشات شدیدتر و سخت تری بوده اند.


 آیت الله حسینی بوشهری با ذکر روایت دیگری از امام سجاد (ع) اظهار داشت: امام علی بن حسین (ع) در وصیتش به امام باقر (ع) فرمودند:«اِعْلَمْ اَنَّ السَّاعَاتِ تُذْهِبُ عُمُرَکَ وَ اَنَّکَ لَاتَنَالُ نِعْمَةً اِلَّا بِفِرَاقِ اُخْرَی، فَاِیَّاکَ وَ الْاَمَلَ الطَّوِیلَ فَکَمْ مِنْ مُوَمِّلٍ اَمَلاً لَا یَبْلُغُهُ وَ جَامِعِ مَالٍ لَا یَاْکُلُهُ» (بدان که این ساعت ها، عمر تو را می برند و تو به نعمتی نمی‌رسی مگر با جدا شدن از نعمتی دیگر پس از آرزوی دراز بپرهیز، زیرا ای بسا آرزومندی که به آرزوی خود نمی رسد و گرد آورنده مالی که از آن نمی خورد!)


رئیس جامعه مدرسین، در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله یزدی و مرحوم آیت الله مصباح یزدی، به زندگی پربرکت ایشان اشاره کرد و اظهار داشت: عمر ما خیلی زود سپری می‌شود و مهم این است که از این فرصت چگونه استفاده می‌کنیم. مرحوم آیت الله یزدی و مرحوم آیت الله مصباح یزدی، از جمله شخصیت‌هایی بودند که همه عمر خود را صرف خدمت به دین و انقلاب کردند.


امام جمعه قم با اشاره به سابقه و پیشینه درخشان جامعه مدرسین، افزود: جامعه مدرسین با بیش از نیم قرن سابقه، یک نهاد کانونی و محوری است، که در آن شرایط سخت که بوی خون و باروت می‎آمد و هرگونه فعالیت سیاسی و امضای اعلامیه، به منزله حکم اعدام افراد بود، قاطعانه وارد میدان مبارزه شدند، در میدان ماندند و با امام پیمان بستند و علاوه بر اینکه امام را به عنوان مرجع معرفی کردند، در کنار ایشان هم تا آخر ماندند.


آیت الله حسینی بوشهری، جامعه مدرسین را چشم بیدار انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: نقش جامعه مدرسین این است که به عنوان یک دیده بان در کنار مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی و مردم ایران بماند و در غم و خوشحالی مردم در کنار آنها باشد.


رئیس جامعه مدرسین خدمت کردن در این نهاد انقلابی را جزو ذخایر معنوی اعضا و کارکنان جامعه مدرسین دانستند و گفت: ان شاءالله همه ما هرجا که هستیم و مسئولیتی داریم، براساس تکلیفمان عمل کنیم و خدا را شاهد و ناظر بر اعمال خود بدانیم. ایشان همچنین افزودند: کارکنان محترم جامعه مدرسین اگر نکته، مطلبی و یا پیشنهادی دارند می توانند موضوع را مطرح کنند و ما هم استقبال می کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان در ادامه با اشاره به دشمنی های مختلف با انقلاب و نظام اسلامی، اظهار داشت: دشمنان ما در طول سالهای بعد از انقلاب، با همه توان خود علیه ما توطئه و تلاش کردند که صف مردم را از رهبری و انقلاب دور کنند؛ اما سرنوشت آنها مخصوصا سرنوشت صدام و ترامپ، نشان داد که نور انقلاب، خاموش شدنی نیست.


 آیت الله حسینی بوشهری به شکست مفتضحانه ترامپ اشاره کرد و افزود: ترامپ دیوانه و احمق که بویی از انسانیت نبرده بود، به چنان خفتی دچار شد که در روز های آخر ریاستش، فضای مجازی را هم به روی او به عنوان رئیس جمهور کشورشان بستند. از سوی دیگر حمله به ساختمان کنگره آمریکا هم نشان داد که آمریکا مهد وحشی گری است، نه دموکراسی.


دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه برای رفع مشکلات کشور، نباید منتظر نگاه دشمن باشیم، گفتند: «روسای جمهور آمریکا در نهایت هیچ فرقی با هم ندارند. البته ما مخالف گشایش و تلاش برای رفع تحریم ها نیستیم، اما نباید تصور کنیم که با مذاکره با دشمن، همه مشکلات ما حل می‌شود، چراکه آنها قطعا به دنبال مذاکره های بعدی در خصوص سایر مسائل ما هستند.

وی توجه به ظرفیت های داخلی را مهم ارزیابی کردند و گفت: با رفع تحریم ها از طریق مذاکره، مخالفتی نداریم اما مساله مهم تر این است که با توجه به ظرفیت های داخلی و اطمینان به جوانان خودمان، تحریم های ظالمانه دشمن را بی‌اثر و خنثی کنیم.


رئیس جامعه مدرسین، هرگونه اعتماد به دشمن را موجب خسارت و پشیمانی دانست و افزود: مقام معظم رهبری بارها اعلام کرده اند که ما به دشمن، اعتماد نداریم و به لبخند آنها خوشبین نیستیم. در طول سالهای اخیر هم بارها شاهد اثبات پیش بینی های ایشان بودیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha