سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر / پیش همایش"شیخ شهید محمدخیابانی، روحانی مبارز و بیدارگر"

حوزه / نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی از تاسیس بنیاد فرهنگی تاریخی شیخ محمد خیابانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، امروز در پیش همایش «شیخ شهید محمدخیابانی، روحانی مبارز و بیدارگر»، در تبریز از شیخ محمد خیابانی به عنوان مدرس ثانی نام برد. 

وی افزود: هرچند شیخ محمد خیابانی در حالی که ۴۲ سال بیشتر نداشت، به شهادت رسید، اما در همین عمر کوتاه تاثیرات فراوانی از خود بر جای گذاشت و در دوره نمایندگی در مجلس، همواره در معیّت مرحوم سید حسن مدرس بود و همراه او در مقابل اولتیماتوم روس به طور جانانه ایستادگی کرد. 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی درباره عوامل موثر بر تکوین شخصیت شیخ محمد خیابانی نیز گفت: استعداد فوق العاده و هوش سرشار، سفرهای متعدد در دوران نوجوانی و جوانی به خارج از کشور و سوابق تحصیلات حوزوی از جمله این عوامل است. 

حجت الاسلام میرتاج الدینی همچنین عدالت خواهی، آزادیخواهی، استبداد ستیزی، قانون مداری و دفاع از محرومان و مستضعفان جامعه را ویژگی های اصلی شخصیت شیخ محمد خیابانی توصیف کرد. 

وی افزود: فعالیت های ستاد بزرگداشت یکصدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی در طول ۶ ماه گذشته منتج به شکل گیری پدیده فرهنگی خوبی شده و بر همین اساس قصد داریم با تاسیس بنیاد فرهنگی تاریخی شیخ محمد خیابانی، این فعالیت های فرهنگی را ادامه دهیم. 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی افزود: مقدمات تاسیس بنیاد فرهنگی تاریخی شیخ محمد خیابانی انجام شده و به زودی تشریفات ثبت این بنیاد هم نهایی خواهد شد. 

حجت الاسلام میرتاج الدینی ادامه داد: محور فعالیت این بنیاد معرفی مفاخری خواهد بود که در دوران مشروطه و بعد از آن مقطع تاریخی منشاء آثار فراوان بوده اند اما قدرشان به درستی شناخته نشده است. 
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha